lørdag 28. april 2018

Etui til solbrillene.

Jeg fant et herlig fargerikt stoff og sydde til å ha solbrillene i. Har masse klemmer til klemmepunger og de kan brukes til det meste. Nå som sola stadig er høyere på himmelen, trenger vi litt beskyttelse til øynene. Jeg skal gi vekk denne  men skal sy en slik til meg selv også. Må bare finne det riktige stoffet.👱
I sverige som jeg hadde all verden av tid og symaskina sto framme, sydde jeg en liten samlepung til alt småtteriet som skal være i håndveska. Vi damer er kjent for at vi har alt mulig på lur og vi HAR det. Håper det blir litt enklere å finne småtingene med denne.

Dette er an av de første klemmepungene jeg sydde, den har ikke vært hel ferdig før nå fordi jeg har brukt den som mal. Men nå sist syntes jeg den fortjente å bli ferdig gjort. Stoffet er helt nydelig og viser et tema fra Afrika. Har gjemt dette stoffet lenge, men nå er alt oppbrukt.

Og så ble det enda en mobil- ladermappe.  Var greit å sy litt enkle saker i Sverige, hadde ikke tilgang på all verden av stoffer og tråd heller. Tok med litt som jeg la igjen til neste gang vi kommer dit.


I morgen er det nest siste dag i april. Jeg lurer på hvor fort dette egentlig kommer til å gå?
Begynner å holde igjen tiden snart. Våren er den beste tiden med alle forventningene vi har. Nå har jeg kjøpt poser med blomsterfrø og skal få de i jorda fortere enn svint. " Av måneskinn gror det ingen ting" fritt etter Tove Ditlefsens roman.
Ha en vårlig aften.

1 kommentar:

  1. Det er kjekt å sy småting, og her var mye både fint og praktisk. Flotte stoffer du har brukt. Gøy å bruke stoff med "gla" farger! Så likte jeg veldig godt det afrikanske stoffet. God helg! :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...