lørdag 5. mai 2018

Bursdagsbarn

I dag er vakraste Saga 9 år.  Hun kom inn i livet mitt som et glimt av fremtiden. Med sin nydelige fremtreden berører hun hjertet mitt på en spesiell måte. Ingen er så varm og omtenksom som Saga. Hun bryr seg om alt og alle. Måtte dagen din bli akkurat så fin som du er.
Som mine dager er, oppstykket og litt stressete, men noen timer og minutter er bare mine. Da lever jeg i min egen verden og lukker alt ute. Forrige lørdagsmorgen sydde jeg denne toilettmappen. Jeg har kjøpt stoff på AliExpress og ble veldig fornøyd da det kom i posten. Jeg sydde en liten pung som kan inneholde småting som leppestift og blyanter.

Som ikke det er nok, jeg har flere bilder i stoff, så jeg lader bare opp til neste prosjekt.


Jeg har sydd en sommertopp av stoff jeg har hatt liggende på lading lenge.  Stoffet var egentlig ment til noe annet, men men.



Tidligere så sydde jeg en del av klærne mine selv. Jeg har en mamma som er selvlært og hun sydde alle klærne våre da vi var små . Av henne har jeg lært mye om søm og hun var god å ha om jeg sto fast. 
Vi visste ikke da hvor heldige vi var. Da vi ble tenåringer sydde mamma alt vi ba om. Beatles-perioden og blomsterbarn kopierte hun lett og vi var lykkelige som fikk akkurat det vi ønsket selv om vi manglet penger å kjøpe for.
 Nå som klær er forholdsvis billige, lønner det seg lite å sy selv, men det er artig.  Jeg ser alltid etter stoffbutikker på min ferd.  Noen ganger er jeg heldig på ferieturer i utlandet og kan gjøre skikkelige funn.

Ha en sy-rik lørdag.




1 kommentar:

  1. Så vakker jente! ...og så fin toalettmappe! Et vakkert stoff du har funnet der med dama på. Flott topp også! Så heldig du er som har lært masse om søm av din mor. :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...