tirsdag 15. april 2014

Å være en en bestemor.

I 4 herlige dager har jeg susset runde barnekinn, vasket små barnehender, kledd på og kledd av, fyllt opp kopper, krus, glass og flasker med vann, saft, melk, biola og brus. Skåret, kuttet, skrellet, moset, lagt på, tatt av pålegg og balansert fat med småjentemat. Jeg har tørket tårer og nesetipper, vasket, skiftet bleie og tørket rompestomper. Og ikke minst lest, fortalt og fantasert en  masse eventyr. Jeg har hatt fantastiske dager med leker og smårot over hele huset, våte klær, rene klær og "ikke like" klær godt spredd rundt om. Og jeg har småflirt, fnist, ledd og hylt av latter. Og til slutt og ikke mint fått en masse klemmer, susser, klapp og kos og "æ elskæ deg",  tilbake. Til alle som lurer, så er dette å være bestemor, snakk om å være heldig som får oppleve denne lykke.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...