fredag 4. oktober 2024

Ble flere vesker og nett idag.

 Når naturen kaller. Vi tok på joggeskoene forleden og da ble det tur ut i det vi kaller Helvete her på folkemunne. Lille Bassegutt var på besøk og han måtte luftes.

 Det som er sant er at denne plassen er en av de fineste plassene på Sømna. Det er en yndet badeplass på sommeren. langgrunt og ypperlig for småbarnsforeldre og sågar besteforeldre. Stranda består mest av kronsand og blir hvit i solskinnet. Reis du med fly over Sømnalandet, ser du at disse hvite strendene ligger som perler på en snor. Nå er det sånn at fra lufta ser man virkelig alle godbitene vi har å by på.



På syrommet skjer ting, jeg og symaskinene durer i vei, holdt på å si natt og dag, men riktig så galt er det ikke. Men vi er alle i god form etter ferie og stoffbitene får jammen prøvd seg. Jeg har en del gjenbruk på gang også, gamle duker og putetrekk blir vesker og nett. Med en liten lomme inni blir de praktiske for all slags bruk.




Men høsten har tatt over på utefronten. Luften kjennes iskald ut og vi har hatt sludd sammen med regnet. Piggdekkene er kommet på, noen dager før lovlig men sånn blir det for å være  sikker på veiene.  
Som en gladmelding på en fredagskveld må det ikke glemmes at jeg fikk telefon fra legen etter scanning i forrige uke i dag og igjen kan jeg kalle meg kreftfri. Takknemelig og ydmyk sitter jeg her og nyter kvelden. På ovnen koker poteter og kjøtt freser i ovnen. Kan det bli bedre?  Ikke for min del.

Med ønske om en flott kveld til deg også.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ble flere vesker og nett idag.

 Når naturen kaller. Vi tok på joggeskoene forleden og da ble det tur ut i det vi kaller Helvete her på folkemunne. Lille Bassegutt var på b...