søndag 20. oktober 2024

Fullmåne.

Månen er en stor gul ost. Jeg går tur med Basse i nydelig måneskinn. På himmelen i øst rager den største månen så langt i år. Husker at mamma og bestemor fulgte månen i den vei rundt jorda. Noe av det var å
bake på minkende måne, det  kunne forårsake dårlig heving på boller og brød. For ikke å glemme det å sette hjemmepermanent. Det ville ikke være særlig vellykket. Noen av dette stemmer faktisk, Ventes en baby i rundt fullmåne, ble det alltid fødsel da sa mamma.
 For min egen del tror jeg månen virker inn på livene våre, jeg er alltid litt mer aktiv når månen går mot fullmåne. Men nok om det. 



Toalettveske til en vakker dame.



Optimist som jeg er, kjøpte jeg noen putetrekk på Rusta sist og sydde en veske med lomme utenpå og inni og hanker til å henge over skulderen

I mine utallige gjemmer dukket en gammel klokkestreng opp. Vi som vokste opp på 70 tallet broderte et utall av klokkestrenger, puter og åkleer i ullgarn på stramei. I lange vinterkvelder satt vi ivrige med håndarbeidet. I dag er disse tatt ned av veggen forlengs, men noen oldemødre har nok noen framme fremdeles kanskje. Jeg er et råskinn til å klippe i stykker stoff og tekstiler av ymse slag, denne klokkestrengen ikke et unntak.  Vipps og det ble til en lekker veske etter mitt skjønn. Og flere lignende prosjekter vil komme.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Fullmåne.

Månen er en stor gul ost. Jeg går tur med Basse i nydelig måneskinn. På himmelen i øst rager den største månen så langt i år. Husker at mamm...