fredag 27. september 2024

Fredag



Hjemme i mitt lune rede igjen og ingenting er så herlig som å komme hjem etter en "railltur" ute i verden. 

Selvom høsten har gjort sitt inntog, og det er kaldt, er det vakkert hjemme. All fargene om høsten er nydelige, jo jeg mener det dog jeg er en sommerbarn.


På hjemlige stier er jeg og Basse på tur igjen. Den kalde luften er kjent på årstiden vi har, men himmel og hav så god den er å puste i.. Takk gamle Norge, vi elsker deg.
I
Siste dagen i Rethymnon, fikk vi det etterlengtede regnet for den jevne greker, og dog også for en forbauset nordlenning. Og det var som himmelen åpnet alle sluser og takrenner. På noen  minutter var gatene fullt opp og vi sto det gjennomvåte. Men det var oppfriskende og godt.

 Som seg hør og bør, ble siste kvelden avsluttet hos Albert resturant, her har vi fått forretten.




Og så var det en gjensynsglede uten sidestykke når jeg kom hjem og sto i syrommet.. Når jeg hørte virkelig godt etter hørte jeg glade brumme lyder fra symaskinene. 
Tør nesten i vise at det er kommet litt nissestoff frem fra hyllene. Men sånn er det, noe må gjøres ferdig i god tid før sesongen.

 

Du der ute behøver ikke tenke på jula så langt😁, men heller nyte en flott fredagskveld i gamle Norge.

1 kommentar:

  1. Ferie er flott, men det er herlig hjemme også :-)))
    Vi hadde en solrik dag i går, men fra og med i dag ligger høsten i luften.
    Jeg var akkurat som deg - jeg hoppet til symaskinen umiddelbart etter å ha pakket ut posene og vasket dem... med stor glede. Fantastisk.
    Vi var på ferie i fire lange uker, og nå ser jeg på bildene dine av Hellas...
    Klem til deg og glad sying.

    SvarSlett

Fredag

Hjemme i mitt lune rede igjen og ingenting er så herlig som å komme hjem etter en "railltur" ute i verden.  Selvom høsten har gjor...