søndag 7. juli 2024

Juli Sommer

Vi har 7 juli og sommeren er i full fyr😅, det blomstrer og gresset er høgt og grønt. Trærne er frodige og vakre som aldri før. Her nyter vi dagene på alle vis, selv om det er noe iskald nordvind i støytene og havskodda lurer i havgapet.Det er jo sommer på Sømnalandet.

I kjelleren sitter jeg i ledige stunder med stoff hauger og kvass saks, TrÃ¥d i alle farger og livlig fantasi. Alt blir til etter innfallsmetoden som alltid. Sjelden jeg bruker mønster, elsker Ã¥ la fantasien løpe løpsk og " la veien bli til mens man gÃ¥r". 
Vi har hatt messe i nærområdet og heldig som jeg var, ble det solgt masse av lageret mitt. Ofte fører det til nye prosjekt på gang. Heldige meg som har en flonkende ny symaskin stående som jeg skal bli venn med. Men akkurat det kan ta noe tid, en får ikke bestevenner så lett. Nå har den stått noen uker til modning og snart er tiden ute.


Dett e vakre stoffet med sommerfugler  ble kjøpt i Kroatia. Ganske sÃ¥ dyrt, men langt fra norske priser. Stoffet var beregnet pÃ¥ Ã¥ trekke utemøbler sa butikkeieren.
Jeg har sydd flere toalettmapper av det. 





 NÃ¥ skinner kvelds-sola inn, vi her nord kan virkelig nyte lyset vi har pÃ¥ sommeren. God sommerkveld til dere der ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Siste ugler på ei stund....

  I Ã¥r er det nok mange som har gledet seg over mengder med frukt og bær i skog og mark. Plommene hang tett i tett i hagen til Tim da jeg va...