fredag 12. juli 2024

På grusveier


Jeg suser rundt på den herlige el-sykkelen min. Opp og ned bakker, rundt svinger og i ulent dårlig grusvei, men ingenting kan se ut til å stoppe meg. På vakre Sømna er det mange avstikkere og jeg kjenner de fleste. Alltid herlig å sykle på grusveier og høre sykkeldekket på grusen, minner meg om barndommen.
 På jordene rundt om går dyr og beiter og av og til ser de litt forbauset opp når jeg svinser forbi. Har lyst til å rope" Her kommer jeg", men tenker det beste er å være litt stille. Uansett, vi bor på en perle og jeg nyter det til fulle.




 Som sagt så ble varelageret mitt veldig redusert etter "markedet" i helga og jeg er så smått i gang med å fylle opp. Tenker det kan være godt med litt påfyll. Ingen mønster som vanlig, noen ganger full klaff og så er det alle de gangene jeg ser at jeg er på ville veier.
Jeg har vært så flink og bakt "verdens beste" i dag. alltid godt å ha litt på lur i fryseren. Et par brett med rundstykker ble det også.  Er jammen ikke så flink til å lage hjemmebakt lenger dessverre. Må ta meg selv litt i nakken på det området. Mye av gamle tradisjoner forsvinner for alltid. Hjemmebakt smaker alltid best.





I  Makarska sist kom jeg over stoffet med katter på. Kjøpte i fjord også, men gryteklutene jeg sydde ble solgt, og det samme skjedde i år. Hva er det med katter egentlig, tydelig noe de fleste liker.

 

Men jeg har heldigvis mere stoff og det blir sydd flere så snart anledningen byr seg. I dag har været vært ganske så grått, men det meldes det knallværet i morgen. Tenker det blir en dag ute i solskinnet. Ha en super kveld alle der ute, ja du også.💗

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nok en høstdag.

 I går ble det en lang tur på meg og Basse. I tett løv og regnvått gress bar det ut på tur. Egentlig var vi ikke så veldig gira til å begynn...