lørdag 20. juli 2024

Herlig "landvindsrokk"

 Vi har hatt et par dager som regnet har fosset ned fra alle kanter. Jeg har benyttet dagene  på syrommet selvfølgelig. Men i dag skinner sola igjen og vi har herlig varm fralandsvind. Søndag og bare å nyte .

I stoffhyllene mine er det nok å ta av. Vet at jeg aldri vil kunne sy alt sammen, men det er noe med et stofflager.... gir en god følelse. Jeg er litt stoffgal, nekter ikke for det. Siste dagene ble flere grytekluter ferdige. Ble nesten tomt etter markedet forleden. Jeg fryder meg å kan sy nye. Bare fantasien kan stoppe meg. 






 I dag må det bli vasking av vinduer når været er så godt og tørt. Bilen min skulle også hatt seg en runde med vaskebøtta. Antar jeg er flink og får gjennomført det i dag.
 Jeg husker alltid dagene med "landvinsrokk" fra jeg var lita. Mamma vasket matter som ble hengt på gjerdet til tørk, vi ungene i herlig krumspring i lun sommervind. Livet kunne i bli bedre. Kjenner litt av samme følelsen fortsatt.


Så er det vakre LilleBizz som ofte stikker innom på besøk.  Ofte blir hun liggende over til neste dag selvom hun hører til i nabohuset. Får ta det som et godt tegn.

Ha en herlig dag i sommervind.

3 kommentarer:

  1. Så koselig med en pus som stikker innom. Jeg har et par nabopuser som bruker plena mi som do, - det er ikke fullt så hyggelig..... Det med "landvindsrokk" har jeg opplevd, men aldri hørt det ordet før. Det er kanskje et dialektord hos dere?
    Her har det regna og blåst, - men nå har vi hatt et nydelig vær et par dager! Deilig......
    Fine grytekluter forresten, og så kjekt når du får solgt de, så du kan lage nye :)
    Ha en fin sommer videre!

    SvarSlett
  2. En varm hilsen kommer til deg... Jeg er enig, sommeren er en fryd. Vær ute så mye som mulig og nyt naturen mens du lager vakre ting på symaskinen :-))
    Når det gjelder stoff... ha - hvis vi kunne gjøre som vi ville... disse fantastiske stoffene og hva du kan gjøre med dem. Jeg har et stort teppe på gang, det skal visstnok være en gave, så det kommer ikke på bloggen før mye senere... det er fortsatt mye å sy på det :-)
    Gryteklutene dine er fantastiske. Jeg liker alle. Klem fra meg.
    p.s. tar du også en titt på nrk.no/piip/ starter fiskeørnen snart sin første flytur :-)))
    Viola

    SvarSlett
  3. Ja, kjenner til gleden med både stofflager og garnlager :) Så fint at du fikk solgt en del på marked, da kan du bare sy i vei. De er så fine, så skjønner godt at folk vil ha dem.

    SvarSlett

Nok en høstdag.

 I går ble det en lang tur på meg og Basse. I tett løv og regnvått gress bar det ut på tur. Egentlig var vi ikke så veldig gira til å begynn...