onsdag 26. juni 2024

Sommer i nord.


  Her på Helgeland ser det ut som sommeren stadig kommer tilbake. Ikke så varmt i dag, men sol og nordvind. 15 grader frisk bris. Det kan være absolutt det vi kaller finvær her på strøket. To tre dager med regn gjør bare godt når sola titter fram etterpå. I hagen min er det bare kjøpe blomster, sylfina. Den er super for en som ikke er hjemme og kan lugge ugress i tide og utide. Blomster i potter og spann er dog det beste. Når det regner som verst er det greit å bære pottene i le for vind og nedbør.




Jeg var i Mosjøen på jentetur i forrige uke. På bruktbutikken var det alt mulig å kjøpe. Fint var butikken innredet med alt fra vakre glass, kopper og skåler til ymse kjøkkenting vi kan ha bruk for i hyllene Jeg falt for et gardinstoff som dette. Negerdamer som bærer sin vannkanne med stil. Jo vet det er ulovlig å si N-ordet, men samme hva.  Nydelig var stoffet, selv om ikke det jeg har sydd, kommer helt på sin rett av bildene mine. 


Artige små "tags" kjøpt på Temu.

 
Jo det ble sydd mange grytekluter også. Når hodet er tomt og sy rommet roper på  meg er det ofte det enkleste og beste. Jeg har ryddet noe i stoffene mine og det er skremmende å se hvor mye som stadig befinner seg i hyllene. Riktig nok ble noe direkte kastet med hard hånd her om dagen, men men sier jeg....
 
Jeg er en stoff bruker og det kan høres rart ut i ymse sammenhenger.
For å framsnakke Mosjøen etter beste evne så er det en liten men fin by. Vi damene gikk gjennom Sjøgata hvor husene fra gamle dager står bevart og flotte langs elva.  Vi gikk opp til Fru Hauans Hotell og inn i en flott hage. Rundt Mosjøen rager høye fjell som har både Zip- Liner og Sherpa trapp for den som vil.
Denne gangen ble det bare en koselig rusletur. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sommer i nord.

  Her på Helgeland ser det ut som sommeren stadig kommer tilbake. Ikke så varmt i dag, men sol og nordvind. 15 grader frisk bris. Det kan væ...