fredag 26. april 2024

Vi som står opp med sola.


I dag sto jeg opp litt før sola. Den kom over åskammen noen minutter senere. Dagen i dag blir nok fin. Graderstokken viser imidlertidig bare 3 grader ennå. Om onsdagen er det 1. Mai og vi begynner å forvente mer varme i luften.

På syrommet har min slitne traver levert igjen. Jeg fant en stor duk som jeg har sydd om. Og det ble hele 4 stykker. Grønt er i tiden ser det ut som og jeg "følger" med, he he he.
Men det er artig å lage mønster etter eget hode. Jeg har vært litt kunstnerisk her og lagd en fantasi blomst. Dessverre kommer ikke grønnfargen helt fram på bildene, men den er veldig fin i virkeligheten. Bildene får tale for seg selv.
















I hagen har skvalderkålen kommet for fullt og lyser opp i alt det tørre og visne fra i fjord. Jeg kan ikke annet enn å fryde meg. Den har vunnet over meg og det er best å gi seg mens leken er god. 
Men nå er kaffen min blitt kald, jeg får fylle op koppen og begynne dagen. Nyt den du også som er der ute 😀
 .

3 kommentarer:

  1. Flott jobbet, kjære Sølvy. Bordløperne dine er fantastiske. Applikasjonene dine er flotte og jeg elsker de smale kantene du alltid syr. Og jeg tenker alltid når jeg ser en av bordløperne dine... jeg må sy en også :-)) he he :-))
    Jeg holder ihvertfall på å sy en liten duk - litt større enn en pute - og nå vil jeg sy en kant med bokstavhjørner... Jeg vil gjerne forstørre den liten duk litt med en kant... den skal jeg vise senere i bloggen!!!
    Så nå skal jeg ta en ny titt på de vakre bordløperne dine... mange varme hilsener til deg fra Viola. Våren er tilbake, mye vind, men rent solskinn og godt og varmt... Håper vårvarmen kommer raskt til deg.

    SvarSlett
  2. Så deilige vårfriske løpere! Grønt er fint om våren, til og med skvallerkålen! Det var fine applikasjoner du har laget. Håper varmen kommer snart!

    SvarSlett
  3. Du verden! Nå har du virkelig vært i det kreative hjørnet 👏🏻👏🏻👏🏻 Artig!!! Så kjempeflotte løpere!! Ja grønt er virkelig «in» for tiden.
    Å så kjekt å lese fra forrige innlegget ditt, at du er kreftfri og alt er bare velstand 😍 Og så el-sykkel da.... du verden. Det er kanskje noe jeg skulle ha skaffet meg også 🤔 når jeg tenker meg om.
    Det var så kjekt å oppdage at jeg kunne bruke Ipaden min til å kommentere med, men får ikke til å lage nye innlegg..... herfra NordKypros. Jeg har i hvertfall prøvd....
    Nå har jeg vært her 15 dager, været har variert med kald vind, varm vind, soldager og overskyede dager. 😁 I dag er det 30 grader og full sol 🌞 Nå har jeg stekt med et par (halvstekte) rundstykker hjemmefra og skal lage meg litt fokost, så rusler jeg nok ned til bassenget tenker jeg. Så dumt at jeg ikke kan legg ut noen bilder.....

    Sydenklem fra meg 🏖

    SvarSlett

1.mai

Mai måned kom som en sommerbris med alt den har med seg. Her på landsbygda er det fast takst at bøndene kjører ut møkk 1.Mai. Med all sin od...