torsdag 28. desember 2023

Piggsko og måneskinn


Far har fått nye piggsko i julegave og da er det obligatorisk å ut å prøve om de tilfredstiller kravene. På himmelen er månen stor og gul og lyser blidt ned på oss. Det er bare 5 minus.
 Jeg holder far i hånden og våre ullvotter klamrer seg til hverandre. Joda vi har gjort det i 45 år og fortsetter med det. Det er liksom så trygt selv om vi har piggsko på. Det er helt stille i kveld, ingen biler, bare lyden av piggskoene som krafser seg fram på islagte veier høres. Far virker veldig fornøyd, men sier ikke så mye.



Nedenfor hjemmet vårt stopper vi opp og småprater litt om hvor lenge har vi bodd her egentlig, jeg teller på fingrene og vet det er 38 år nå i februar. Hvor er årene blitt av? Jeg vet ikke.



 Snart er et nytt år i gang. Jeg er spent, men håper på gode dager, det er det vi vil ha i vår alder, trenger ikke så mye mer. Helse og velstand med fred og glede er nok. 


Siste dagen før jul ble det sydd en liten veske til en vakker pike. Min gamle utslitte symaskin har virkelig levert. Nå står den og hviler seg på syrommet. 
God natt og takk for i dag.

2 kommentarer:

  1. Så koselig da!
    Godt å se at dere er fornøyd med tilværelsen.
    Det er sant som du skriver, - vi trenger egentlig ikke så mye ... at helsa er god, er nok det aller viktigste.
    Jeg har fått "tilbakefall" av den hersens forkjølelsen min, og nå har i tillegg fått øreverk.... Nei nå skal jeg slutte å syte...
    Riktig godt nytt år til deg og din familie!!

    Nyttårsklem fra meg! <3

    SvarSlett
  2. Tiden går... du har rett... det er best om vi løper med :-)))
    Det er godt å se den vakre snøen, det regner her og til og med Canada snakker om regn... og Canada høres ut som snø ELLER?
    Så takk for snøbildene :-)))
    Jeg ønsker deg og dine kjære et godt og sunt 2024... mange flotte syprosjekter til deg og glade møter i bloggen.
    En klem fra Viola

    SvarSlett

Vi som står opp med sola.

I dag sto jeg opp litt før sola. Den kom over åskammen noen minutter senere. Dagen i dag blir nok fin. Graderstokken viser imidlertidig bare...