mandag 11. desember 2023

Kommet i julestemning??

På iskalde Helgeland er jula i anmarsj i år også. Sakte  men sikkert kommer nissene ned fra loftet. Vi har hatt julevær med minus grader og snø lenge nå. Er imidlertid er vi spent på juleværet. Kan komme som en overraskelse.



I år har jeg sydd flere gaveposer. Nå som vi ikke bruker så mye plastbæreposer er det lurt å sy av gjenbruksstoff som gamle julegardiner. Fant en hel del på loppis forleden.
Jeg har solgt noen også. Disse er foret og med lomme på innsiden så de er absolutt til gjenbruk i flere år fremover.


 
 Og som ikke det er nok, min gamle utslitte symaskin stilte opp igjen og hjalp meg å få disse ferdige til jul. Nå er de ferdig innpakket og lagt i den store kurven .
Jeg har ikke hørt et pip fra symaskin-reperatøren enda dessverre. Ting tar tid og det er sant.



Julekonsert med ELG og B-Gjengen fra Bindal. Superfin konsert og julestemning "all mass ". I morgen er det samling til julemiddag med gamle kollegaer. Absolutt litt travelt nå før jul😁 Ha en flott dag💗

3 kommentarer:

  1. Så mye fint du har sydd!!!! Du verden!
    Tja, hva skal jeg svare på spørsmålet ditt.... Kom nok i litt julestemning når jeg gikk rundt på Julemarkedet i helga, men den riktige julestemningen kommer ikke før jeg kjenner lukta av pinnekjøttet hjemme... :) Og talgelysene er tent....
    Nå har jeg tent opp i ovnen, og planlegger å lage meg litt middag.... Må også lage meg ei liste over hva jeg trenger på butikken.... Skal bake litt i morra tenkte jeg. Onsdag og torsdag skal jeg på jobb, og julelunsj..... Du får kose deg på julemiddag med gamle kollegaer i morra!
    Klem

    SvarSlett
  2. Her har vi også hatt kaldt vær og litt snø, men nå sier de at det skal bli skikkelig mildvær til helga. Så det blir nok ikke hvit jul i år heller :) I dag har jeg bakt litt, og har bare pepperkakebaking igjen. Julegaver er ferdig så nå kan jeg bare kose meg med mysteriestrikk (se bloggen min). Julestemninga smyger seg sakte inn. Så fine juleposer du hadde sydd, selv om du måtte ty til den gamle maskinen din. Håper du snart får den andre tilbake så god som ny!

    SvarSlett
  3. I advent og jul slår folk ned et hakk overalt...kosen brer seg...
    Så det vil nok ta litt tid med symaskinen din.
    Heldigvis har du fortsatt din gamle :-) du sydde nydelige ting.
    Flott julekonsert... Jeg håper du fortsetter å ha det hyggelig.
    Hug for you from Viola

    SvarSlett

Vi som står opp med sola.

I dag sto jeg opp litt før sola. Den kom over åskammen noen minutter senere. Dagen i dag blir nok fin. Graderstokken viser imidlertidig bare...