fredag 22. desember 2023

julen står før døren

Kvelden før kvelden før kvelden. I huset mitt råder stilhet ikveld. Nissene som er kommet ned fra loftet er stumme av beundring over at jeg er så tidlig ferdig til jul iår. Ikke så mye som et stresset sukk engang. Siste hånd på verket ble dukene til kjøkkenbenken, strøket og lagt på.  Jeg er lykkelig og glad, tar en liten snaps og er så takknemmelig for alt. Kan ikke unnlate å tenke på at dette året har bydd på litt av hvert. Men jeg står her, helskinnet tilbake... og sier tusen takk....


Vi hadde koselig besøk av våre venner fra Litauen.  De kom til Norge for 11 år siden og bodde i huset vårt på Holm i mange år. Og vi ble venner for livet.

Her er en av julegavene til en kjekk ung mann. Strikket etter fattig evne egentlig, masse små feil, men ikke så mye som vises får jeg håpe.


Myrla bakte lussekatter i år. 
Og på solsiden begynner det å skje ting, sola snur og vi går lysere dager i møte. 

 Det er akkurat passe med snø, akkurat et lite melisdryss og vi liker det. Nå skal  siste dagen før julaften nytes.
 Ha det fint alle der ute.

2 kommentarer:

  1. Mye kjærlighet til deg. Det er hyggelig å besøke. Vi har også fantastiske venner i Norge og det førte til og med til at jeg lærte norsk på voksenskole i Tyskland.
    God jul til deg og din familie og et godt nytt år. En klem fra Viola
    ...dette socks er deilig...

    SvarSlett
  2. Ønsker deg en riktig god og fredelig jul! klem fra Marit Johanne

    SvarSlett

Vi som står opp med sola.

I dag sto jeg opp litt før sola. Den kom over åskammen noen minutter senere. Dagen i dag blir nok fin. Graderstokken viser imidlertidig bare...