onsdag 29. november 2023

Siste dagen i November.

I dag sto jeg opp nesten før månen, men den kom meg i forkjøpet og lyste stor og rund imot meg i vest. Full i dag og sannsynligvis blir det en jul med måneskinn i år,  Bildene i dag er fra turen vår til Sverige. En helgetur til Tåsjø og huset vi har der. Men der var vinteren kommet for fullt. 

Det var  - 25 blå og snøen lå som en blonder over busker og trær. 
 Litt snø har vi fått her også og det har vært noen kalde dager.




Vi var på Tåsjøberget og drakk kaffe og spiste kanelbolle.


Jeg har begynt litt julebakst i dag, mørlefser i all sin prakt. Og selvfølgelig enkle å bake . Del ble 20 stykker og akkurat passe til min jul.

 


 

Høydepunktet i det siste har vært konserten med Åge Alexandersen og Co i Brønnøysund. Alldeles fantastisk og Åge skuffer aldri.
Siden symaskina mi står i Namsos og venter på en overhaling har det ikke blitt sydd mye siste tiden. Tok hjem symaskinen jeg hadde i Sverige, Fikk med mye godsnakk og lirking sydd disse to toalettveskene, men tydeligvis var den lettere fornærmet etter å ha blitt etterlatt i ødemarken så lenge og snurpet tråden utrivelig.

Nå lysner det av dag og jeg gleder meg til fortsettelsen.💗 Ta vare på hverandre.


2 kommentarer:

  1. Kanelsnurrer og Sverige hører sammen... og det gjelder også Norge? – eller, er dette Lefse?
    Uansett, i Sverige spiser jeg alltid kanelsnurrer... et MUST.
    Det er flott at du hadde denne fine helgeturen... og denne vakre snøen... jeg elsker det... og yay - det har vi også for øyeblikket :-)
    Jeg ønsker deg en god adventstid og må det bli flere flotte konserter... og ett og annet glade julemarked for deg.
    En klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Så kjekt å se at du er i så bra form igjen!
    Ja vinteren er kommet, det er helt tydelig.
    Og kuldegradene er også her.... Det var 16 - da vi landet på Gardermoen i går natt, og 10 - da vi landet i Molde i går.
    Akkurat nå er det 0 gr, her hjemme, men går ned til kvelden ser jeg.
    Åge-konsert , ja det hadde vært noe for meg også....
    Ser du har vært flink, og begynt på julebaksten, og lefser er jo skikkelig godt!
    Gleder meg til jul nå, og i dag har jeg fått fram adventlysestaken og de lilla dukene.... Jeg er av de som koser meg med adventsfarger fram til de røde lulefargene kommer. Ønsker deg og dine ei fin førejulstid nå!
    Klem


    SvarSlett

Vi som står opp med sola.

I dag sto jeg opp litt før sola. Den kom over åskammen noen minutter senere. Dagen i dag blir nok fin. Graderstokken viser imidlertidig bare...