torsdag 13. april 2023

Ukrainske smaker.

Atter en nydelig dag er over, sola har riktig nok vært svak i dag, men en slags fønvind på 10 grader har rusket oss i hår og forsåvidt skjegg. Vi kjenner en bris av vår og alle hjerter gleder seg. Jeg luffer rundt, skal vaske vindu, lufte  tepper og sengetøy. Men dagene mine er lange og mange og det er ikke dumt å utsette noe til i morgen. 
 I stille stunder har jeg tittet innom syrommet.  Fikk sydd en veske av et  broderi, kjøpt på loppis. Joda veska er allerede solgt og jeg er i gang med en ny... Det er artig å se gamle ting fra hyller og skap kan bli til noe nytt.


Utenfor kveldsvinduet henger frøken "Spinn", stadig på jakt etter bytte, litt lite flyvere i hennes nett ennå, men de vil alltid dukke opp en eller annen og bli fanget.

Heldige meg har også vært på Ukrainsk aften. Vi har mange nye landsmenn i kommunen og det var en særdeles hyggelig stund. De fortalt om påskefeiringen deres som er nå rundt 16 April "ortodorsk". Etter det fikk vi servert ukrainske matretter. Det var spennende å smake noe nytt og alt var nydelig. Synes det var veldig lærerikt å møte de som var kommet hit. Håper de finner seg til rette i kommunen.





😀
Til alle dere der ute. Dagens viktige ord, les og husk dem.
 

1 kommentar:

  1. Vesken du sydde er vakker.
    Og det ser deilig ut på bordene... det minner meg om min kollega fra Kasakhstan, da han feiret bursdagen sin "bordene var bøyd over med masse godsaker".
    Det er fantastisk med nye opplevelser. Kanskje ukrainerne blir hos dem... Jeg ønsker deg en fin kveld og en fantastisk ny uke.
    Mange hilsener fra Viola

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...