mandag 24. april 2023

Lappesøm og baby luer.


I dag da jeg sto opp hadde det snødd. Ble overrasket, men så er det nok det vi kaller "reinkalv reia" her . Det skal snø litt fordi reinen skal ha snø å kalve på for å se reinkalven bedre, pappa forklarte meg da jeg var barn. Da gir det litt mening.
 Det siste vi vil ha nå er vinter igjen. Vi har har mye fint vær i våres, men samme hva, syrommet blir stadig besøkt. Ny duk til kjøkkenbordet og en løper til den store eska . Jeg syr også litt julegaver, ikke dumt å begynne tidlig, sommeren og høsten går ofte så fort og plutselig er vi der igjen, (som julekvelden på kjerringa).



I min sy -periode har jeg ofte falt i samme "mønster stil" som før dessverre. Det er så lett å sy det en har prøvd før. Log Cabin er en sikker vinner og ikke minst å bruke opp overskuddslapper.
Har prøvd meg på nye utfordringer og andre metoder nå. Artig når det blir bra... siste var løper med rundinger. 





Ble ganske fornøyd med resultatet, blir flere løpere med rundinger vil jeg tro.
 


 Kjøpte mønster på lue til baby og småbarn. Så ble babydukkene prøvekaniner. Veldig artige å sy og de ble veldig fin med god passform.


Ute skinner sola nå og dagen blir fin. På fuglebrettet er det et par dompaper i dag, tror de er litt lurt av snøen som kom i natt. I morgen meldes det regn, velsignet de solstrålene vi får i dag, ha en flott dag.😀

2 kommentarer:

  1. Hei og takk for en hyggelig og variert blogg. det var fine babyluer. Det hadde vært fint å vite hvilket mønster dette er?

    SvarSlett
  2. Hei igjen! Så masse artige fargesammensetninger! Dette liker jeg. 😁 Nå prøver jeg ut ipaden min.... for å skrive en kommentar. (Desverre så kom det opp masse reklame fra google, midt inne i innlegget ditt... Noe ikke du har skyld i ) Hjemme igjen etter vel en måned på NordKypros, til fortsatt vinter.... 🙈 God helg til deg og dine!
    Inger G.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...