søndag 26. mars 2023

Klokka stilles fram

No får vi sommertid igjen, klokka stilles en time framover mot lysere kvelder.
Solskinnsdager og knallblå himmel. Det er nydelige dager når Sømna landet viser seg fra sin rette side. Nå skal det sies at det er vel ingen i verden som snakker så mye om  været som vi nordmenn gjør. Men det har nok sin årsak da vi her på Helgeland er mer utsatt for vind og regn somrer enn andre steder i landet kan det se ut som. 


Jeg strikker votter og sokker enda, det er hyggelig tidsfordriv med Tv i bakgrunnen. Håper på noen dager på altan med strikketøyet da. Disse "torvottene" er strikket i sportsragg. Synes garnet ikke egner seg så bra til sokker, slites hull ganske fort.

Til påskegodteri, Harepuseposer i år også. Morsomme å sy, noen skal bli overasket dersom de ikke blir solgt. 



Fikk besøk av en vakker liten herremann som jeg hadde strikket sokker til. De er strikket i Nordlys garn, ble veldig fine i fargene, men et veldig ekkelt garn å strikke av. Det delte seg lett og hang fast på pinnene. Blir ikke strikket noe stort med dette garnet. Fant mønster på nettet. De heter "babyboots" og skal sitte ekstra godt på en liten fot som stadig er i bevegelse.
 


 


Til alle, Husk klokka en time fram.😍

1 kommentar:

  1. Nå går det mot lysere tider, selvom jeg ikke liker denne klokkestillingen. Spesielt mandagsmorgen når klokka ringer en time tidligere enn kroppen er innstilt på. Men kjekt med lysere kvelder, da. flotte ting du har både strikket og sydd. Votter og sokker trengs her i landet, nesten hele året. Skjønn liten herremann. Sokkene til han så veldig gode ut. Ha en fin ny uke!

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...