tirsdag 7. mars 2023

Vinterdag


Vinter dag

Det er knakende kaldt, knirker godt under piggskoene når jeg går tur. Turveien er ny brøytet og god å gå på. En vinterblek sol kneiser frekt og freidig på himmelen, supre tegn på at vi går i riktig retning....mot lysere tider.

Jeg var flink og måket vei mellom husene, ingenting er å vemmelig som å fylle sko og lave støvler med snø. Men det er vakkert ute og rent i alle kroker og krinkler.

 I et lite øyeblikk på syrommet og jeg måtte sy litt. Jeg har ikke sydd noe siden jeg kom fra ferie og sylysten er her, sitter bare litt langt inne ennå. Men en liten pung til en babygutt. Pyntet med kjøpeferdig bamse. 
I morgen er kvinnedagen. Ha en flott dag alle der ute.

3 kommentarer:

  1. Det er mye snø hos deg, ser jeg. Her har vi fått kjenne på vårsola og litt varme, før det plutselig snudde, og i dag var de bitende kaldt da jeg gikk til jobb. Det kommer visst litt snø her også så jeg på Yr.
    Så søt liten pung du har sydd, og koselig med bamsen sydd på.
    Vi syr visst samme sort. Jeg liker denne måten å sy små punger og toalettvesker på. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Denne lille vesken er veldig pen...jeg liker fargene, glidelåsen og båndet...fint.
    Det er bra du har vært i syden så lenge, det forkorter vinteren for deg... Solen og den blå himmelen er bare fantastisk vakker.
    Vi har også litt snø igjen - I februar vi hadde noen dager med varmere vær på 12 grader, vi tok en tur til en middelalderborgruin... det var vakkert.
    God dag til deg and klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Hei igjen, og velkommen tilbake til "gamlelandet" :)
    Ja nå er det nydelig ute, lyst og trivelig.
    I går var sola framme i flere timer her, og jeg var ute og gikk meg en lang tur - deilig. Har måket så mye snø i det siste at jeg har fått meg en strekk i ene hofta og låret, så nå går jeg som ei gås....
    Men det går over! I helga blir det hyttetur langt ut på ei øy, sammen med arbeidskollegaer. Det skal bli kjekt!
    Veldig søt liten pung du har sydd, - og sylysten sitter nok godt, så her blir det nok mere etterhvert... Riktig god helg!
    Inger G.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...