onsdag 22. mars 2023

Hønepøne

I går ble disse hønene klekket ut. Hele to stykker som egentlig er grytekluter til påske. Mønstret har jeg funnet på pinterest og er litt mitt med diverse justeringer. Disse er artige å sy og en kan variere i det uendelig med farger og fasong. Øyne er tegnet på med vannfast tekstiltursj og litt garn til hønekam på toppen.




Må bare dele dette vakre skiltet vi fikk av dattra vår, "dette er dere mamma" sa hun. Det er en nydelig tekst som nok gjelder mange foreldre, sånn er det å ha barn. Vi ofrer alt for at de skal ha det bra og vi får så uendelig mye igjen, uten familien min er jeg nesten ingenting......



I dag er 21 Mars, snøen ligger tett til husveggen og ser ut til å bli værende ei stund. Lover minus grader neste uke også, men sola er allerede kommet og høgt på himmelen og den varmer godt. 


Ha en flott dag.


 

3 kommentarer:

  1. Så artige høner dere har fått!!! :) Disse var kjempesøte!
    Joda, for deg som er tryllekunstner med symaskina, så var det nok enkelt dette....
    Nydelige ord på skiltet fra dattra deres. <3
    Ja sola varmer, når den stikker fram, og det skal den gjøre her også ser jeg, - i morra i hvertfall.
    Her er det pakking av koffert og husvask til påske.....
    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så morsomme påskehøner! Det var fin tekst på skiltet, det varmer å få sånne. Her har det stort sett regnet hele uka, men er veldig glad det ikke har kommet som snø! Ser ut til at det skal bli sol til uka. Klem fra Marit Johanne

    SvarSlett
  3. Så vakkert... fantastiske kyllingene dine. Jeg elsker dem... godt humør til fulle... og påsken er rett rundt hjørnet :-)))
    Kjærlig tegn fra datteren din. Ja, det stemmer, familie er det mest verdifulle vi har.
    Klem av Viola

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...