lørdag 7. januar 2023

Godt nyttår

Vi har startet på nytt år og alt det som følger med. Nissene er båret nesten helt på loft, får en hvile periode ved loft trappa noen dager bare.... Dukene er tatt av, noen vasket, noen bare børstet støvet av, holder til neste år også tenker jeg.  Og gardinene selvfølgelig. Pakket pent inn og lagt vekk uten vask...

Like før julaften ble denne toalettmappen sydd. Gave til en vakker jente som kom til jul, Alle må ha pakker sånn er det bare.

Myrla og Basse.
Tobeinte og firbeinte hos oss og vi alle har koset oss med ribbe, pinnekjøtt og kalkun. Bare lutfisken som ikke ble laget, kanskje mest fordi den er for spesiellt interesserte...i familien. 

En julegave ble ferdig i siste liten med alle sine feil og mangler, ble et heftig stress, plagdes veldig med å få mønster til å stemme, kan nesten ikke tro jeg har strikket denne OL Lillehammergenseren tidligere og den ble perfekt😡



Disse brikkene ble sydd til Maria som en del av julegaven. Så i etterkant at jeg burde ikke stramme lukkekanten så mye. Lærer alltid av sine feil.
Nå har syrommet stått ryddig og innbydende i to uker, symaskina har fått hvile og det kan høres små tilfredse sukk når jeg kikker innom. 
I dag snør det igjen, men bare 1 blå så det blir regn etterhvert. Vi her på strøket vet alt om kystværet, ustabilt, vilt og vakkert. 
Ha en fin kveld du der ute💗💗



 

2 kommentarer:

  1. Hilsen Nordland. Jeg ønsker deg og dine kjære et godt nytt år.
    Flott genser du strikker. Jeg ser frem til et godt bloggår. Jeg gleder meg alltid til å se hva du syr. Takk skal du ha.
    Klem.

    SvarSlett
  2. Godt nyttår, Sølvi! Så koselig gave du har sydd til den nye jenta! Nydelig stoff du har brukt.
    Ol Lillehammer genseren ser veldig fin ut. En må være konsentrert med så mye mønster. Jeg syns du er flink. Koselige julebrikker du har laget også.
    Takk for besøk og hyggelig kommentar på bloggen min! Det har blitt litt færre innlegg det siste året, og jeg har sydd litt mindre, det har helst blitt stitcheri og håndquilting, men nå håper jeg sytørken snart er over, og at symaskinen skal bli brukt litt mere.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...