fredag 30. desember 2022

Julen 2022

JO så er vi midt i den, jula og alt som følger med. Heldige meg som får samlet hele familien med barn og barnebarn i år også. Vi ble mange rundt bordet men alle fikk plass og mette ble vi. Ribbefett og tilbehør  er mektig kost. Multekremen etterpå ble bare noen få skjeer faktisk.



Vi begynte pakkeåpningen i 8 tiden som vanlig. Myrla og Raymond leser opp og gir ut pakker. Vi begynner veldig sakte og fint, alle ser hva hverandre får og prat, smil og latter sitter løst. Vi er i ordentlig julegave-modus...Men etter hvert utover kvelden er som noe skjer, og oppakkingen får en annen hastighet. Plutselig fyker bånd og papir rundt og alle snakker i munnen på hverandre. Jeg som skriver opp gavene får det bråtravelt. Med et blaff er det over, vi er ferdige og kom i mål i år og kan det se ut som. 
Overalt er det papir, esker og plastposer.  Må le med meg selv når jeg husker hvor ryddig og fint det var før moroa startet.
Men sånn er det hvert år og tradisjoner skal ikke brytes.




I juletreet sitter pus og titter ut. Alle tar seg til rette her ser det ut som....
 
 


På dagen før lillejulaftenen var jeg innom et tantebarn med gaven . Han hadde nisser absolutt overalt. Fant ikke en ledig plass. Måtte ta noen bilder, men det er bare av litt. Var veldig vakkert pyntet og gamle nisser fra min barndom fant jeg også der.













 








Vi har ikke mange dagene før det nye året er her. Jeg har ikke så mange ønsker lenger, bare at det blir fred i Ukraina og krigen tar slutt. Vil be om det hver kveld.


Fortsatt god jul fra meg.


3 kommentarer:

  1. Beautiful collection. Happy New Year!

    SvarSlett
  2. Det er herlig med familiejulekaos :) Vi er bare 5 voksne nå så da går det litt roligere for seg, men koselig som alltid. Ønsker deg et godt nyttår, og er enig om nyttårsbønn og ønske om fred i Ukraina. Klem

    SvarSlett
  3. Hei igjen og godt nytt år! Og tusen takk for alle kommentarene du legger igjen hos meg! Veldig koselig <3
    Ja vi har hatt familiejul hvor alle var inkludert, - både du og jeg, ser jeg. Og jul er jo familietiden over alle andre høytidene, hvor vi kaver og styrer, rydder, lager mat og oppvaskmaskina går i ett sett, har jeg følelsen av.... hahaha ** Men ei veldig god tid! Den yngste i vår familie er nå 14 år, så det begynner å roe seg litt under pakkeåpningen på julaften, - men litt ståk og mye fliring blir det uansett.
    Svigersønnen min hadde laga pakke til seg selv og lagt under treet, og da blei det jo litt artig da, - for som han sa, så var han veldig spent på hva som var inni! hehe.... (Det var nok en treningsjakke han lenge hadde ønska seg...)
    Det største ønsket mitt også for det nye året, er fred i Ukraina - det er forferdelig vondt å tenke på alle de unge soldatene som nå bøter med livet....
    Klem fra meg

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...