lørdag 11. desember 2021

Sytrollets Fattighus.

For noen år siden bestemte jeg meg for å slutte å røyke. Sigarettpakken ble lagt på hylla bokstavelig talt. Lenge lå den der før jeg kastet den. Sånn er det å slutte, men jeg lærte fort hvor enkelt det var. Hemmeligheten er bare å ikke ta en eneste sigarett mer, da er du plutselig røykfri.

Men nok om det, det ble laget sparekonto for alle pengene jeg sparte. Sommeren etterpå kunne premien begynne å ta form.  >>Sånn ble Fattighuse til.
Det ble bygget av nytt materiale, men vinduer og dører ble hentet fra gamle hus omkring og derav ble det hete fattighuse. Men jeg elsker det og kjenner på følelsen av glede når jeg går åpner døren. 
Denne desember måneden har jeg flyttet overskuddet av det jeg har sydd og som ikke ble solgt på julemessa inn dit. Heldige meg har fått solgt veldig mye og gir ny energi til å fortsette med hobbyen min.



Tror disse gryteklutene blir de siste før jul.


Denne er ment som julegave, sydd i går kveld med CC Cowboys på øret.

I dag er suksesestertene bakt ferdig, ellers er alt i sukker og mel enda.
 






I vest er himmelen rød om kveldene, vi har verdens vakreste havgap og himmel  for å si det på den måten.

God advent til dere alle.








2 kommentarer:

  1. Koselig med et lite hus en kan selge litt fra det en ikke får solgt på julemesser da. Fine grytekluter og løper. Vi har full vinter og hatt veldig kaldt vær til nå med minus 17 i snitt men i går ble det 0.. kakelinna kalles det her og da baker mange lefser og kaker i pannhusene. (bryggerhus)

    SvarSlett
  2. Så kjekt at du greide å slutte å røyke.
    Jeg har aldri vært "vanerøyker" så jeg veit ikke hvor vanskelig det er å slutte, - jeg er av den sorten som kan ta meg en røyk i "godt selskap"... hehe, når jeg er i syden eller sitter ved sjøen en sommerkveld, og tar et glass vin. Det kan vel dreie seg om en åtte/ti sigaretter i året.
    Men så lurt at du gjorde noe med pengene du sparte, - kjempelurt var det!
    Koselig med et lite hus å samle noe av det du lager i.

    Da vil jeg ønske deg en fortsatt god advent, og en riktig god jul om noen dager! <3

    Klem Inger G.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...