søndag 21. juni 2020

Hopp

En snill mann kan brukes til det meste og ikke noe unntak. En kan hoppe bukk over dem også. Nå er jeg heldigvis ikke i denne situasjonene selv, min "supermann" hopper en ikke over, men hopper på lag med. Han er min klippe og jeg er like forelsket som før..... Akkurat denne sommeren som vi bare skal være hjemme, er de veldig greit å være gode venner også.  I år har min" supermann"laget det biblioteket han har ønsket seg i mange år. Som sagt har vi i mange år hatt tusenvis av bøker på soverommet og alle de store hybelkaninene våre har trivdes kjempegodt. Nå er det slutt på det og jeg fryder meg og puster mye lettere tror jeg hvertfall. he he .

  • I og med at vi har fått sommer på Helgeland, er alt unødvendig lagt på is, det vil si, sying og annet tidsfordriv får vente.  Jeg fryder meg på alle vis og ikke minst over alt som vokser og gror selv om det meste er kjøpt hos gartneren.



  • Min tapre, tandre Alperose leverer iår også. Ikke mange blomstrene men dog. Uten sur jord, uten omtanke annet enn vatn.

Lupinen er den som trosser alt, opp fra grus og ugresstuer toner den fram og strekker seg  mot himmelen, stolt og rank i ryggen. Av og til skulle jeg ønske den var litt mer sjenert...

I kveld har vi fortsatt 30 grader ute og det er ikke hverdagskost,men jeg kan ikke slutte å fryde meg over sommeren som kom nordover. 




















3 kommentarer:

  1. Koselige blomsterbilder. Det er frodig og fint ute nå selv om det er for varmt, vanne hver dag så går det bra. Bokhyller er kjekt å ha. 👍🏻

    SvarSlett
  2. Så flotte de spettete blå blomstene var! Jeg leste nettopp at så mange ville på Norgesferie til Helgelandskysten, så da er dere jo heldige som bor der! Vi har hatt rundt 30 grader her også, litt for varmt for meg, men i dag regner det. Kos deg videre i sommeren!

    SvarSlett
  3. Ha ha så fint ... tusen takk :-)))
    Det er så deilig nå at vi kan nyte sommeren til fulle. Og ja -
    vi gjør det. Rett og slett vakker og glad hver dag.
    Klem til deg.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...