torsdag 4. juni 2020

Å få være på en øde øy.

Jeg har vært på en øde øy noen timer, ikke helt alene da men sammen med barnebarna, dvs vi ble satt iland mens resten av følget skulle hentes . Men det var en flott opplevelse lell.  Sola skinte fra skyfri himmel og det ble en super dag i havgapet. Det står et hus på øya og det bodde folk der for ikke så veldig mange årene siden.  Strendene her er kritthvite og innbyr til bading, men vannet var iskalt selvfølgelig. Om sommeren er det hjemmet til noen hundre sauer. Vi bare hørte dem men ville ikke gjøre oss til kjenne på grunn av at da ville alle komme stimende og håpe på  litt kraftfor. Selvom om sauene er alrighte dyr sa Era vi ikke skulle utfordre skjebnen.






Og kveldene på Helgeland er blant de vakreste i verden nå med lyse netter, lukt av himmel og hav og masse måkeskrik. Og jeg vet det er dette vi lengter etter hele vinteren. Det er dette som er toppen av lykke for mange av oss som klamrer oss fast år etter år. Ha en solrik dag hvor enn du måtte befinne deg.

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder. Du hadde en fantastisk dag med kjært selskap.
    Jeg var i den saksiske Sveits nasjonalpark i dag ...
    Det er mørkt her hos oss nå. Varme hilsener til deg i den lyse solstrålingen tid :-)) og takk for at du delte.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder. Det er dem vi kan se på når vi lengter til sommer i vintertiden. Koselig å se.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...