mandag 13. mai 2019

"Morgenstund har ikke alltid gull i munn"

Tidlig morgen og jeg lister meg opp. Har fri fra jobb og en hel ubrukt dag er gull verdt. Ute er det 5 gr og pessregn og iskald vind fra nord, det er vår på Helgeland. Som det tidligere er  sagt så har vi hatt et streif av sommer allerede, men hva hjelper det egentlig??  
Dette er fra Berg en ettermiddag og jeg er på tur med Timba.

I ledige stunder durer symaskina, dvs den durer ikke egentlig, men brummer mer i et ubestemmlig lydnivå og med spennende hakkete lyder innimellom. Jo det er noe galt, men klarer ikke finne ut hva som er i gjære. Blir nok et opphold hos reperatør mens jeg er på ferie. Maskina er bare 1,5 år og en Husquarna.  En lokal forhandler sa Husqvarna var et "kinaverktøy" etterat Kina kjøpte det opp og ikke på langt nær hva den engang var. Skuffet og sint sitter jeg og venter på neste trekk.


Jeg syr mest dukkeklær for tiden, men det ble et par vesker også. Den ene skal i håndveska mi for å holde styr på alle duppdingser  Den med den  store med flamingo blir lagt i den store eska. Den flotte flamingoen er kjøpt på Wish og jeg elsker den





3 kommentarer:

  1. Jeg har også Husquarna - VIKING - min utpakket. Å sy er så fin. Jeg liker å jobbe med vakre stoffe...
    Nydelige vesker har du sydd. Flamingo og fin farget kant, jeg liker, det røde stoffet den første posen er også veldig vakkert.
    Hilsen til deg. God uke og fantastisk 17. mai.

    SvarSlett
  2. Huff, ikke noe moro når symaskinen slår seg vrang og en har lyst til å sy. Men når den er så ny får du vel gratis reparasjon ihvertfall. Dumt at gode gamle Husqvarna ikke er hva det engang var.

    SvarSlett
  3. Uff så kjedelig med symaskinene som er i uorden. Jeg har ikke kjennskap til det merke. Jeg tror mange symaskins merker var mer solid og bedre før. Fine sminkepunger. En får visst aldri nok av de, og kjekke er de å ha liggende på lur også. :-)

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...