torsdag 2. mai 2019

Mai du skjønne, milde

Mai måned er kommet og brer sitt herlige lune teppe over oss, lysegrønt og mjukt. Mest loddent fordi vi ikke skal fryse i vår overdåd når sola varmer bakken og vi TROR det er varmt. Ute lukter det av kusjit og nytt liv, og det er aldri så vakkert som når det norske flagget blafrer i iskald vind fra nordvest og det er 1.Mai . Her ligger apemor og nyter, jeg føler meg absolutt ikke så ulik  henne i min verden.  Jeg vil også bare ligge i grønne enger når det passer seg uten å ta hensyn til alt og alle. (Nå skal det sies at jeg er litt høfligere og viser ikke fingern)


I stille stunder leker jeg med dukkene litt. Syr noe nytt og som vanlig er dukkene glade modeller.
Nå er det en del som spør etter dukkeklær og det er lett og artig arbeid foran symaskina. 




Og det kommer nytt liv i fjøset, lamminga er i full gang. Nå er det ikke våre lam eller fjøs heldigvis, men disse nydelige skapningene......



Til slutt meg selv i det herrens år 1985, jeg har allerede jobbet ved Brønnøysundregistrene i 3 år. Nå er nedtellinga i gang.

Ha en lysegrønn aften.

2 kommentarer:

  1. Mai er vel en av de fineste månedene i Norge. Trærne er lysgrønne, og det er så vakkert. JA, og så alle lammene da... De er så søte. Jeg har desverre ikke lam i nærheten, men må avgårde noen kilometer for å finne de. Du er en racer på dukkeklær. Så mye fint, og nå som du slutter å jobbe får du sikkert mye tid til både symaskin og til å ligge i gresset og slappe av. Kos deg i nedtrappingen av jobben din! :-)

    SvarSlett
  2. Så mye fint dukketøy! Jeg holder på med å strikke dukketøy nå, men skal snart igang med å sy litt også. Da er det kjekt med litt inspirasjon!

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...