torsdag 7. februar 2019

Lyset kommer tilbake

Jo lysere tider holder på å komme tilbake. Ikke bare på himmelen, men bokstavelig talt i hele meg. Så er det denne forbaskede januar og februar, stadig blir de tyngre og tyngre for hvert år.  Enda jeg forkortet januar med en tur til Grand Canari, hjalp det ikke nok. Jeg snegler meg ut av senga og kryper ned fra loftet. Alle ledd krangler, til og med håret er uhåndterlig.  Det stritter i fantasifulle vinkler, samtidig som det føles elektrisk og flatt. Jeg fryser  og kjenner på alle vondtene en har i kroppen selv etter en god natt søvn
Heldigvis er bekkenet blitt nesten helt bra igjen, men så er det et kne som streiker... og når jeg har måka fram bilen og satt meg inn,  gjenstår en halv time til jobb. Men på hjemtur ser jeg at dagene er blitt lengre og lysere. Vi har hatt snart en måned med full vinter, dog litt uvant her på kysten.



Jeg har strikket lange strømper til herren i huset og meg selv. Hans kjedelige grå, mens mine slo ut i elleville farger. Masse restgarn og det kom til nytte. De ble særdeles varme og nesten for gode he he . Jeg har varme føtter fra før.....

Nye sokker til lille Celin i samme farta.

Har strikka ferdig votter som har ligget uten tommeltotter leeenge. Mest fordi jeg stadig plages med å få mønster til å stemme så til slutt ble dem kun rød.



Sy rommet har såkalt ligget brakk i ukesvis. Men en ettermiddag kom det en liten sy-ånd over meg og jeg sydde nye gensere til jentene. Og det er såkalt gjenbruk... mine avlagte klær kommer til nytte igjen og jeg gleder meg og gir meg selv et lite klapp på skuldra.

Jeg har handlet på Vova fra Kina og en søt rosa flamingo som kunne strykes på, ble prikken over i-en.

I morgen venter fredag og det gledes. Ha en fin kveld.
hilsen sytrollet





1 kommentar:

  1. Det er så deilig nå når dagene blir litt lengre for hver dag som går. Jeg syns også disse vintermånedene er lange. Sokkene dine er herlige med fargeglade striper. Du har nå fått gjort mye, både flotte strikkearbeider og de fine genserne du har sydd. Lag deg en god helg! :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...