torsdag 1. mars 2018

Mars er her.

Noen ganger kan det kjennes som en er satt sammen av ulike lapper til et stort lappeteppe, ikke ulikt dette. Ikke alltid bitene passer helt ihop heller. Men når bitene samles kjennes det ganske bra.
  Første lappeteppe sydd iår, men det ble veldig lite og kan vel kalles en duk. Likevel er jeg glad jeg har kommet litt igang og ikke minst elsker jeg den nye symaskina mi.
 Blank og ny som en dronning står den fremst og venter. 
Skal ikke glemme at bak den står alle sliterne. 
De som har fulgt meg i oppover og nedover bakke. De som har ydmykt bøyd seg og tatt imot all min frustasjon når nåler knekkes, tråd slites av og ja i det hele tatt. Synd å si det, men rosen og god ordene har jeg kun tatt innover meg sjøl og ikke gitt symaskinene kreditt i det hele tatt (selv om  de ofte har æren for resultatet) Hele tre stykker på rekke og rad. Den ene skal bli svenske og flytter i nærmeste framtid he he.  De to andre klarer jeg ikke helt å kvitte meg med heller.






Jeg er igang med å strikke kofte til meg selv. Strikker i dette mønstret, men strikker den i svart. 
Bilde kommer så snart den er ferdig, men det tar noe tid da jeg strikker andre ting samtidig.
Vi har det ordentlig kaldt om dagene, veldig ulikt kystværet vi ellers bruker å ha på vinteren. Graderstokken viser 13 blå i halv 6 tiden når jeg drar på jobb. Alt er isfrosset. Bilen er stiv som en stokk og for ikke å glemme det iskalde rattet. Må ta vottene i bruk og det er ikke greit. Håper på mildere vær. Men det er vakkert her på Helgeland. Vi har nydelige solnedganger og det finnes ikke bedre foto motiv.


Dette er en nydelig bok med portretter av 500 kvinner fra  50 land. En hilsen til dere alle.


















Ha en fortreffelig kveld og husk votter hvis du skal ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...