søndag 18. mars 2018

Regnet har kommet

Etter ukes vis med sol, snø og kuldegrader  som det vakreste vintervær en kan tenke seg, kom regnet i går.
Herlige mildvær og regndråper som pisker mot vinduene. Jo høres rart ut, men jeg elsker det. Nå blir det skikkelig hålkeføre overalt noen dager.
 Det går an å bli lei av godvær også når det er vinter . Mest fordi vi er blitt redde for at det er sommerværet som tæres bort. Vi er redde for at sommeren forblir som forrige år med skodde som henger i fjellene sola som uteblir i ukes vis nærmest.:(  For erfarings messig så vet vi at Helgeland er kjent for å være våt sommerstid med selfølgelig noen vakre soldager innimellom. 

Men nå midt i mars venter vi på vår.
 Med sildrende bekker og lune sitteplasser i sola.



Og i påvente av dette har jeg sydd.  To mapper til mobil-ladere er det blitt. Ikke så veldig nyttig sånn til hverdags, men på reise er disse veldig greie. Ei dame som hadde kjøpt tidligere og ville ha flere. Og av og til er det moro å sy på bestilling, særlig slike små prosjekt.

For ei stund siden fikk jeg masse stoff fra ei dame. Nå har jeg sydd en påskeduk som takk for at hun tenkte på meg. Alltid hyggelig  å få stoffbiter for ei stoffdame som meg. Ikke fordi jeg mangler stoff, neida ... Hyller og skap renner over og jeg vet at noe blir aldri sydd, men samlemani er vond å  vende. 



 Tror Le Coq betyr hane på fransk.


Ha en regnfull dag alle, slik at våren kan lokkes frem.
👌👌👌👌

1 kommentar:

  1. Så fine mobil-lommer. Og alltid hyggelig å gi noe tilbake når folk er så snille og tenker på en med stoffer og slikt dem ikke treng.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...