mandag 8. januar 2018

Dagene som gikk.

Da er jula over for i år. Både herlig og vemodig som alltid. Vi fikk snø på julaften til glede for oss alle og den har bare vart og vart. Nå er vi på en måte innesnødd. Bare smale stier til uthus og vedskjul.   Men blir REGN i mårrå meldes det så vi klager ikke heller. Helgelandsvinter.


I fjord var lykkeboden på langt nær ferdig, men i år står den der i all sin prakt. Ferdig både inni og utenpå. Varmovnen står alltid på og det er lunt. Verdens beste koserom.
Takk til min fantastiske mann som gjorde en drøm til virkelighet.
Å juletreet vårt er så perfekt, i høyglanset plast og med tusenvis av nåler. Saga og Era pyntet det iår med hjelp fra Daniel.


Her er vi samlet til frokost i romjula.
I år var vi 9 stykker på julaften. Som seg hør og bør var det ribbe, surkål og akevit. Vi åpnet litt tidlig iår så jentene ikke ble altfor utslitte. Og jeg er så takknemmelig når jeg legger meg etter feiringen om kvelden. Takker for at jeg har så mange muligheter og kan nyte barn og barnebarn. Kan ikke ønske eller forlange mer.

I går ble alle nissene tatt ned og forvist til mørkloftet til neste år. To nykommere i år  og de var ikke røde, men hvite. Kan det være herr Frost? Stadig blir den norske nissen fortrengt hm.





Det ble tid til litt strikking i fridagene i jula. To luer bl.a . Modellene her er litt uraffinert og luene kom ikke til sin rett dessverre, men varme ble dem og fine med stor fuskepelsdusk i toppen.

1 kommentar:

  1. Du er heldig som har fått en sånn fin lykkebod. Det må være deilig å kunne sette seg ut der og slappe av og bare kose seg. Kjekt med kunstig juletre. Det har jeg også. Koselige bilder fra jula. Kjekt å samle familien. Her ble det i nyttårshelgen alle var hjemme. Luene ser flotte ut, og fint med skinndusk. Så håper jeg sytørken din snart er over og at du får lyst å teste ut den nye symaskinen din. Sånne sytørker dukker nå opp innimellom. Greit det også, for da får vi gjort litt andre ting. :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...