lørdag 13. januar 2018

Vi skriver 12 januar

og vi er igang med det nye året for fullt. Snart er alt juleglitter og stas borte, skjønt et fåtall drar den litt lenger og fremdeles blinker og blafrer det  i hagene hos noen. Vi har mildvær og litt nedbør, veiene er bare, men sideveiene er livsfarlige og vi som går tur har mildt sagt livet i nevene. Da jeg og Timba gikk tur ikveld var det farlig glatt og turen vår ble noe amputert denne gangen også. For alle nyttårsforsettene om de lange gåturene holder allerede på å gå i vasken. Så skylder vi på det glatte føret, eller regnet som faller på skrå og ikke å glemme den sure nordavinden vi kan ha. Nei sofaen er god på denne årstiden for mitt vedkommende dessverre. (motto: det kan bli likar i mårrå.)



Den nye symaskina mi står og venter på meg i all sin prakt. Ny, blank og ivrig etter å få meg i gang. Men ting tar tid.  Aller først skal vi bli venner og det kan ta masse masse timer og dager. Den gamle trofaste symaskina som har vært min beste venn gjennom år, står nesten å skammer seg ved siden av. Henner må jeg forsiktig fortelle at hun skal bli med til utlandet.... til nærmere bestemt Sverige. Der vil den bli helt fantastisk igjen.

 Ha en flott kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...