tirsdag 31. mars 2015

Koseklut til Mia

Jeg har sydd en sutteklut til lille Mia. Enkel oppskrift som bare "f". Masse bånd i alle farger og det blir spennende for ei lita jente på oppdagelsesferd. Og så ble det en liten veske i glade farger i tillegg. Veldig praktisk for smokken, en bleie eller to og våtserviett og salve.
Jeg kjøpte et alldeles nydelig stoff med engeler på fra Stoff og Stil til jul. Hadde noe til overs og det ble nok en sminkepung.

En mariusgenser er ferdig.
sp ENDELIT
Endelig er "marius gensern" ferdig, en har søstra mi strikket og den har jeg bare montert. Den andre er til en gutt jeg kjenner. Å strikke er en ting, men montering "fysj" sei jeg bare. Det er ikke helt greit å klippe i det du har strikket. Heldigvis gikk det greit og monteringa ble fin. Er alltid glad når det er gjort. Tror ikke det blir flere "mariuser" foreløpig.

I dag er en nydelig dag med sol fra klar himmel. Tenker om det kunne blitt så fint i påska også. Ville vært herlig for folk og fe. Som før om årene er engangsgrillene innkjøpt så da får vi se da om det blir pølser i fjæra på langfredag. Kan  huske det har vært ganske så variabelt på denne tiden av året.
Men jeg kan ikke la være å kjenne solstrålene mot ansiktet  og kjenne at det går mot en etterlengtende vår.

Jeg har sydd flere aper sist uka og nå er det snart en hel familie. Disse to er ferdige, men noen ligger i kurven ganske så  "hode og haleløs" enda. Det er nesten bare håndsying og det tar tid. Men søte er dem.
Ha en "apete "dag der ute. I morgen er 1.April og narrestrekene står i kø...

2 kommentarer:

  1. Har du en sånn sminkepung for salg? Kunne godt ha tenkt meg en. :)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...