lørdag 11. juni 2011

Sommernatt på Helgeland.

Når det er sommernatt , varmt og sola skinner klokken halv 12 på kvelden, sniker jeg og Myrla oss ut av huset og drar til Rodalstranda. Ja vi må jo snike oss, fordi ordentlige bestemødre tar ikke barna ut så seint på kvelden. Men jeg og Myrla har gjort dette før og VI gjør det igjen.
Når sola er i ferd med å gå i havet og vannet er varmt enna etter en varm dag, finnes ikke vakrere sted for oss.
Myrla vasser gjerne selvom jeg synes det er litt for kaldt. Det er liksom sånn at små føtter tåler dette vannet bedre enn vi med bestemorføtter.
Skjell finnes det massevis av, etter ei natt i litt klorvann og litt børsting blir de rene og fine.
Sola er i ferd med å gå ned bak Vegafjellene.


Før vi drar hjem,  hyller vi den nordlanske natten, sola som går i havet og kjenner det er godt å være en ufornuftig bestemor. Like stille som vi kom, lister vi oss hjem.
Myrla bader i badekaret og jeg nyter en stille stund på altanen før vi kryper under dyna.

1 kommentar:

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...