tirsdag 11. januar 2011

Mitt nye innkjøp

Før jul måtte en dressjakke renses og jobben med å få den til renseriet ble selvsagt tildelt sytrollet. Desverre var sytrollet veldig stresset med alt hun skulle ordne til jul den dagen. I sin gamle opel dro hun rett på renseriet etter jobb, lettere frustrert over at alt ble overlatt til henne.  
Men det er en mening med alt. I stum beundring ble sytrollet bare stående å måpe . Dette var ikke bare et renseri, men også et utsalg med produkter fra den lokale bedriften Hias.  På veggene rundt om var alskens varer utstillt og midt oppi dette et skilt hun lenge hadde vært på jakt etter.
Hva gjør et fattig sytroll... jo HUN handler. Glemt er et stramt julebudsjett. Plutselig befinner hun seg i bilen igjen og er et flott skilt rikere. På skiltet står teksten sirlig skrevet: GUD BEVARE DETTE HUS MOT ILDEBRANN OG TYVE, KJERRINGPRAT OG DJEVELSKAP, MUS OG LUS OG TOMME FAT.
Det skal henges i stua og sytrollet er veldig glad over oppdraget hun fikk denne mørke dagen før jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...