søndag 16. april 2017

Vi som sitter i baksetet....

 Her om dagen ble gammel bilen startet, ja en såkalt "veteranbil". Vi skulle på biltur i fin været og råne litt etter vegen. Jeg sitter i baksetet med Timba.  Etter noen host og hark kom vi oss av gårde.  Masse rare ukjente lyder fra motor og karosseri satte nervene mine i høyspenn. Mens sjåføren så ikke ut til å merke noen ting, så jeg senket skuldrene og prøvde å nyte utsikten fra side vinduet bak.   Det ristet og skalv og motoren nådde et uvant lyd nivå og da Timba kom og satte seg i fanget mitt begynte jeg å lure på hva jeg hadde gitt meg ut på?? Var dette virkelig trygt, ikke sikkerhetsseler bak heller.  Når man er så vant til å sitte fastspent var det nesten nifst og ubehagelig å sitte uten.....men sjåføren loset oss sikkert fram til målet. Forøvrig så det ut som de to personene i framsetet riktig koste seg. Tror jammen det ble satt en fartsrekord også og det mørkerøde feltet ble synlig i dashbordet ble det sagt.....









 En 20M sies det, Blank og fin i riktig lysforhold også.


Endelig ble teppet ferdig. Fikk sydd på lukkekanten her om dagen. Ble veldig fornøyd med resultatet også. Det blir bare lekkert å ha i " lykkeboden".



Det er veldig herlig å se det ferdig også. Av og til blir sånne store tepper litt vanskelige å få sydd sammen uten at det blir mye om og men. Dette sydde jeg sammen i ferdig quiltete firkanter. Nå rulles det sammen til "lykkeboden" er ferdig. Har begynt å male innvendig så det nærmer seg åpningsdato og innflytteparty.




Kveldene er nydelige med solnedgang.


1 kommentar:

  1. Det er rart hvordan vi venner oss til fasiliteter både når det gjelder hus og fremkomstmidler. Sikkert spesielt å ha en veteranbil man kan ta frem i lyset av og til. Teppet ditt er bare så lekkert! Nydelige farger.Det fortjener i alle fall å være fremme i lyset.

    SvarSlett

1.mai

Mai måned kom som en sommerbris med alt den har med seg. Her på landsbygda er det fast takst at bøndene kjører ut møkk 1.Mai. Med all sin od...