torsdag 13. april 2017

Påske underveis.

 Inn gjennom mine skitne vinduer har sola skint idag..... for fullt.  Et absolutt minustegn foran meg og vindusvask. Jeg kan det bare ikke.  Nå er dessuten sola lav på himmelen og det forsterker jo ikke minst alle skjoldene og.

For å liksom ikke legge merke til det har jeg vært mye ute. Jo ikke av den grunn egentlig, men jeg har kjent på våren idag. Har gått tur med Timba i skogen, ved sjøen og mellom bakker og berg. Snust inn lukten av liv, kjent på en boblende glede over sola som varmet ansiktet mitt.  I veikanten så jeg hestehoven, gul og lubben. Dette eventyr vi gjennomgår nå kan ikke sammenlignes med noe. Og at vi fikk en solrik dag. Etter dages vis med Helgelands vær, var det helt fantastisk. 
 Som påska står for døra er eggene kommet frem, og hønene og alt det gule vi forbinder med påske. Jeg har sydd en ny duk til meg selv. Gikk amok i fargerike lapper og resultatet ble denne. 



Bak bakstykket sydde jeg fast denne. Til å minnes de fine dagene og glede oss over dem.

En liten sminkeveske ble også sydd i helga. Har hatt dette stoffet lenge og tenkte det ville passet til spesiell jente. Legger den i gavekurven under sybordet så lenge.

Litt greit å huske på i en travel hverdag hvor en stadig er på jakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ventemodus.

Etter ukesvis borte fra symaskina kunne jeg ikke holde meg borte fra sy rommet lenger. Der står 3 maskiner, alle ute av kurs for å si det pe...