torsdag 23. mai 2024

Sommerdager allerede.....





Jeg er stadig på sykkeltur med den fantastiske el-sykkelen min. I går i nydelig sol og lun sommervind føk jeg av gårde mot Trælnes.  Ut på riksveien er jeg litt mere forsiktig men kan ikke la være, skjønt det er mye trafikk nå og ikke minst trailere som nesten suger en inn i luftstrømmen.
 Men det har gått fint til nå og forsetter sikkert også. Men i går var det en aldeles nydelig duft hele veien. Av sommergress, mose og lyng. Jeg smilte for meg selv hele veien. Jeg ble 6 år igjen og husker lukten som noe veldig kjært og godt. Vi småjentene i lyng og gress, mose og småstein.. Gleden over at det var sommer på vei og vi kunne leke ute. Ofte var det skjell vi hadde samlet som ble fjøs med alle dyrene. Den lukten ga meg skikkelig "flash back". Er nok noe med årene som gjør at vi minnes gamle dager så godt.....



 

Og på syrommet har gammel maskina virkelig fått svinget seg. Rart hvor god den ble sånn plutselig???Jeg har sydd bærenett i all slags stoffer. Noen er allerede solgt også. Alle er foret og det er en liten lomme på innsiden.


Dette er sydd av en gammel pute i stramei og stjerne søm.







 Nå er det to dager til vi reiser på ferie til Kroatia, men det blir en annen historie. Ha en flott kveld alle der ute.

2 kommentarer:

  1. Ja du sier noe.... luktene fra barndommen
    Og været - det var sol og fint vær hele tiden da, "tror jeg" ...
    Selvfølgelig var det ikke det, men det er det jeg husker.
    Bading i sjøen og lukta fra havet....mmmm
    Jeg vokste opp i et hus helt i sjøkanten.
    Og å rulle seg i gresset, plukke blomster, og alt det du nevner, - bare gode minner.
    Og et annet godt minne jeg har, er den dagen vi kunne gå i småsko ute, - etter en lang vinter med tykke tunge vintersko.
    Joggesko hadde vi ikke den gangen......
    Du må være forsiktig på sykkelturene dine, men det er du nok..... Jeg kjenner den følelsen, i det draget, mot lastebilene når de kjører fort forbi deg.
    Riktig god tur til Kroatia og Markarska by!! Prøver å få til en tur til Kroatia på seinsommeren jeg nå, men det spørs...... Lysten er der i alle fall!
    Kos dere!

    SvarSlett
  2. Så artige bærenett du har laget!! Glemte å si at de så kjempefine ut!

    SvarSlett

KROATIA.

Dagene er varme, glade og spennende. Vi vandrer rundt i gamlebyen som forsåvidt bare er en gate ; Kalalargagata, men skal sies, historie sit...