mandag 13. mai 2024

Maidager



Vår herre har virkelig holdt hånden over oss her på Helgeland denne våren. Dag etter dag med herlig vår ja nesten sommervær. Ute spretter det og grønnes både på land og nesten te sjøs for å si det sånn. I hagen er det så nydelig grønt som aldri før og skvalderkålen er nesten vakker i solskinnet.
 Og vi  vet å sett pris på det vi får. Blide og glade er vi. 17 Mai om noen dager og det loves en sommerdag uten sidestykke. 
Tidlig om morgenen møtes vi to bestevenner (jeg og symaskina) i kjelleren på syrommet. På benken bak oss står ny-maskina og skuler litt irritert  ut i rommet.
Her klippes det stoff i stykker og syes sammen igjen, Grytekluter igjen og lageret begynner å fylles litt. Sommer messer som venter.


Vakre Saga ble konfirmert i 5. Mai og vi hadde en flott fest hvor hele familien var samlet. Høytidelig i kirken og en nydelig og minnerik dag for oss alle. Konfimantens pappa i grå dress til høyre.Klarte til og med å ta noen bilder av oss ilag. Heldige meg som er en del av gjengen.  Familien betyr så mye og jeg elsker rollen min.



SAGA VICTORIA.








Vakre og sanne ord som er verdt å ta med seg i livet. Ikke bare for konfirmanten, men for oss alle.
Ha en flott dag.


 

3 kommentarer:

  1. Å sy på systua og sy er virkelig noe hyggelig, men en slik herlig familiefeiring bringer gleden på topp. Alle gode ønsker for Sage Victoria fra meg.
    Takk for de vakre bildene, du ser fantastisk ut med kjolen og den rosa jakken din...
    Jeg ønsker dere alle en fin nasjonal høytid i morgen - gratulerer med dagen.
    En klem fra Viola - jeg skal være på nettet og se :-)))

    SvarSlett
  2. Så koselig familiebilde! Søt konfirmant, - og du verden så mye god mat .... Ja her manglet ingen ting, ser jeg. Gratulasjoner til Saga Victoria!
    Deilig med fint vær, - her var det en nydelig 17 mai, som det visst var over det meste av landet.
    Godt å komme hjem, og slippe regn.....
    Fine grytekluter du syr, - dette er du flink til. Artige fargesammenstninger!
    I dag skal jeg i 70 års - selskap til en veninne, og det gleder jeg meg til!
    Klem

    SvarSlett
  3. Gratulerer til vakker konfirmant. Det er alltid fint å kunne samles med familien! Du har så mange fine stoffer med motiver på gryteklutene dine. Fortsatt god mai, håper godværet holder seg!

    SvarSlett

KROATIA.

Dagene er varme, glade og spennende. Vi vandrer rundt i gamlebyen som forsåvidt bare er en gate ; Kalalargagata, men skal sies, historie sit...