mandag 18. mars 2024

Ventemodus.

Etter ukesvis borte fra symaskina kunne jeg ikke holde meg borte fra sy rommet lenger. Der står 3 maskiner, alle ute av kurs for å si det pent. Den fjerde er til reperatøren og nå håper jeg virkelig han får den i orden. Han kunne ikke love noe sist jeg snakket med han dessverre. 
Men jeg måtte bare prøvekjøre den ene symaskinen og jammen klarte den å sy ei stund uten at den sto i "7 stener" igjen. Jeg var heldig å fikk noen panellengder fra dattera mi og jeg så snart at det var stoff jeg kunne sy noe av. Så dette bærenettet ble til i går kveld. Ble veldig fornøyd.

En liten lomme nedi til nøkler og småting som ikke skal forsvinne.
I ledige stunder har jeg strikket votter, kun bare for  å ha noe å holde fingrene i. De grå ble fine, ny tovet og tykke, det var verre med de svarte. Garnet var uten magebelt og det viser seg snart at det ikke er rent ullgarn. De ble store og slaskete og ubrukelig, men bården ble fin he he.😅


 Heldige meg hadde et gavekort og fikk et nydelig  måltid servert i Brønnøysund sist vi var der. Dessverre lukket Goma dørene for godt sist lørdag. Trist  for oss.
I dag skinner sola inn på kjøkkenet mitt og det gir håp om lysere dager i vente. Ikke fullt så lekkert med uvaskete vinduer og forskjellig annet som plutselig ser vårens lys. Men jeg "står hain" av. sofaen venter fristende i stua og jeg legger meg nedpå med god samvittighet... er det lov??

 Ha en vaskefri dag, dere der ute. 😅

1 kommentar:

  1. Hallo i luken! Det siste først: Ja det er lov å legge seg nedpå med god samvittighet!
    Så dumt med symaskina di, - eller skal jeg si symaskinene dine!
    Utrolig kjedelig når en har lyst til å gjøre noe, og ikke ting fungerer som det skal. Men du har i hvert fall fått sydd et kjempesøtt bærenett. Ikke dårlig bare det.... greie votter har du også strikket, selv om det ble noe "krøll" med det ene paret. Jaja, slik er det noen ganger.
    Åååå denne maten såg god ut, - så nå skal jeg finne salaten min i kjøleskapet jeg også, og fikse meg et måltid... Sulten etter tannlegebesøk jeg nå.....
    Ja skitne vinduer er det her også, - må nok fram med vaskeutstyret mitt, ser jeg.
    Riktig god Påske til deg og alle dine!
    Klem

    SvarSlett

Vi som står opp med sola.

I dag sto jeg opp litt før sola. Den kom over åskammen noen minutter senere. Dagen i dag blir nok fin. Graderstokken viser imidlertidig bare...