mandag 26. februar 2024

Gran Canaria

I dag er det 3 dager siden jeg kom hjem fra en måned på solens øy. Dagevis med sol og varme, restaurantbesøk, bading og "slaraffen liv". Men det var veldig godt å komme hjem også.


Noen dager var det ganske mye calima og det ble ikke så mye uteliv da vi vet det ikke er bra med all sandluften som kommer fra Sahara ørkenen. Den kan inneholde mange "ulumskheter" foruten om sand som insekter, bakterier og smittsomme sykdommer fra Afrika. 
Men vi var heldige og holdt oss friske. Det ble mye spising ute og jeg kan ikke klage på et eneste måltid.
Jammen traff jeg Olga igjen som jeg møtte året før da vi var i Puerto Rico. Hun satt på samme sted og jeg stoppet opp og snakket litt med henne. Trasig at noen må sitte med tiggerkoppen foran seg.


 Nå som jeg har hatt fri både fra husarbeid og symaskin gledet jeg meg veldig til å komme hjem og tilbake til syrommet mitt igjen. Dessverre ble det ikke sånn. Symaskina som jeg satte inn til reperasjon før jeg dro, kunne ikke bli ordnet. Det var en ukjent type symaskin ( Husqvarna som heter Jade, produsert i Kina) som verkstedet i Namsos ikke kunne finne ut hva som var galt med. Må finne ut hva jeg skal gjøre, kanskje kjøpe ny eller sende maskina til en annen reperatør . Føler meg litt fortapt faktisk. 

Vår vakre sønn Raymond er 37 år idag💗💗💗 Årene går og vi må nyte alle dagene vi får.



3 kommentarer:

  1. Så kjekt å få et livstegn.... Jeg har nok lurt på om dere kanskje hadde reist ja, siden du nevnte at dere planla tur... Kjekt å se at dere har hatt det bra, og har kommet hjem med "fullt oppladede batterier"! Men vondt å tenke på slike som Olga ....... Har begynt å glede meg til Kyprostur igjen jeg også, men det er enda vel 6 uker til. <3
    Så dumt med den calimaen ... ekkelt. Skummelt for folk som har lungeproblemer, med den sanden, - men som du skriver, det er også andre ting i den. :( Vi hadde den i april i -22 på Kypros også, og folk ble rådet til å holde seg innendørs eller bruke munnbind, husker jeg.....
    Æsj så dumt med symaskina di da, - skjønner at du føler deg fortapt over dette. Men det blir nok en ordning, tenker jeg, for symaskin MÅ du ha! hehe....
    Gratulerer med sønnen som har blitt 37!! Kjekk kar, ser jeg...
    Da er våren like om hjørnet og den får vi håpe blir bra!
    Klem
    Inger G.

    SvarSlett
  2. Ser ut til at dere har hatt gode dager, til tross for calimaen ! Så ergerlig med symaskinen din! Du som er så kreativ til å sy må jo ha symaskin. Det gir så mye glede å kunne utfolde seg. Håper det ordner seg raskt. Gratulerer med sønn 37 år. Ha en fin vår!

    SvarSlett
  3. Å så hyggelig! Sommersolferie i februar... akkurat det vi trenger. Det forkorter tiden til våren endelig kommer.
    Det er så synd at symaskinen din fortsatt ikke er i bruk... Jeg krysser fingrene for deg. For en ting er klart, du kan ikke gjøre det uten en symaskin.
    En klem til deg fra Viola
    p.s. Gratulerer med din flotte sønn og alle de beste ønsker for ham på bursdagen hans. Ja, barna blir eldre og vi også. Tidens gang – det er derfor vi bruker det, tid.

    SvarSlett

1.mai

Mai måned kom som en sommerbris med alt den har med seg. Her på landsbygda er det fast takst at bøndene kjører ut møkk 1.Mai. Med all sin od...