onsdag 26. juli 2023

Sommertanker

Som dagene går og sommer med, Vi runder snart av Juli, men sommeren kom til Helgeland i år og vi har nydt alt hva det bringer med seg.  Vi har vært hjemme hele sommeren men det har vært helt fint. Å gå ut på terrassen tidlig morgen med kaffekoppen er balsam mer enn nok

Kalles denne Tigerlilje? I allefall var jeg heldig å knipse en kvist hos Tim sist jeg var der. Den har stått i vase mange dager og holder seg fint. En nydelig blomst uansett navn.


I kjelleren venter stoffbitene på "action" og litt har det blitt. Maria hadde bursdag og da ble disse lagt i pakken hennes, og da er det ofte sånn at det ene baller på seg. Plutselig var jeg i gang og symaskina surret og gikk. Da ble det sydd 3 par i en fei og jeg har klippet ferdig flere som ligger på vent.
Dette gule stoffet er en falsk Marimekko, kjøpt på "loppis" i Sverige.
Kjenner det på stoffet at det er en kopi, men likevel, duger som fjell som grytekluter og annen "småstasj" Jeg har mye igjen og det er greit å bruke opp.


 Sist jeg var i Namsos, fant jeg dette nydelige stoffet og jeg måtte ha en liten bit. Sommerlig som bare det og nok et par grytekluter. Fant ut at det hadde minket en del i det oppsydde lageret mitt og da er det artig å produsere igjen.  


Sommerkveldene er magisk nå. Vakker solnedgang og en himmel i farger vi sjelden ser. Litt mørkere er det nå i slutten av Juli. Det er fabelaktig å sitte på en stein å se ut på verden når den viser seg fra denne siden. 
 Ofte kommer minner fram fra svunnet tid når vi som unge, trodde alt var så mye bedre andre steder og vi lengtet bort fra denne øde plassen. Og lite visste vi da om at vi allerede bodde i et paradis. Heldige oss, Helgeland leverer og leverer.
Ha en fin dag du der ute, besøk oss gjerne på denne vakre prikken på jordkloden.

3 kommentarer:

  1. Ja, det er så deilig med sommer. Bare å nyte. Nydelige tigelilje! Hadde de i min barndomshage, men hos oss ble de kalt keiserlilje. Tror det er samme plante, men kjært barn har mange navn sises det. Ser at tigerlilje er et vanlig navn på de når jeg googler. Vakre er de i allefall. Jeg har en rosa lilje som står i blomst nå. Flotte grutekluter også! Du er flink å fylle opp gavelageret. Fuglestoffet var helt nydelig! Fortsatt god sommer til deg. (Ser at kommentaren min var anonym på det forrige innlegget. Det går litt trått med blogging hos meg, men får dele litt på instagram istedet)

    SvarSlett
  2. Du har jobbet med vakre stoffer... disse små prosjektene er så morsomme og fantastiske å fylle gavekurven om og om igjen... noe av det vakreste er å gi glede.
    Yes, du bor i et vakkert område... spesielt om sommeren. Jeg har vært på Vestlandet og Møre og Romsdal mange ganger og på vinteren var jeg veldig heldig som kunne være i Vesterålen når været var fint.
    Dette er riktig... få mest mulig ut av den fantastiske tiden... landet dit er deilig. Kos deg. Stor klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Hærlig beskrivelse av sommeren. Vi har hatt en fantastisk sommer her på nordvestlandet også. Varme dager, mye sol og "littegranne" regn innimellom ...så vi slipper å vanne så mye. :) Så mye artige stoffer du finner! Kjekt når en kan bruke de også.... og det er du flink til.
    Ønsker deg og dine en fin august
    Klem Inger G.

    SvarSlett

1.mai

Mai måned kom som en sommerbris med alt den har med seg. Her på landsbygda er det fast takst at bøndene kjører ut møkk 1.Mai. Med all sin od...