lørdag 15. juli 2023

Retro grytekluter

Innerst i skapet mitt finner en mye rart. Gammelt sengetøy fra 70 og 80 tallet.  Egentlig er de fargerike og flotte , men de er jo ikke brukbare lenger synes jeg. Derfor var jeg snar til å klippe og forme til grytekluter i kveld. Synes selv de ikke ble så verst. De vekker minner fra ungdom og glade dager. Husker særlig det røde, var så fornøyd da jeg kunne kjøpe det, ikke alltid pengene strakk til. Nå har de atter kommet til nytte, gjenbruk og jeg fryder meg.












Sola ha skint i hele dag og jeg nyter dagene, fri som en fugl uten stress og mas. Det er vel dette som kalles latmannsliv. Halve sommeren er gått snart, men vi har fått ordnet ganske mye her hjemme iår.
Nå skinner sola inn i stua mi og det vil den gjøre til klokka er 11 (23)  ikveld. Evig lykke over  de lyse sommernetterne her nord. Ha en flott kveld du der ute.

 

4 kommentarer:

  1. Grytekluter som gir gode retrominner :) Jeg synes jeg har hatt alle de fargene og mønstrene på dynetrekk også, ihvertfall nesten likt!

    SvarSlett
  2. Så artig, - disse sengklærne husker jeg veldig godt! Kjekt å kunne benytte de til grytekluter.
    Skjønner at dere også har hatt fint vær. Nå skal det regne ei uke her, så er det sol og opphold igjen. Jeg er veldig fornøyd med sommeren så langt, og enda er vi bare "midtsommers"
    Tusen takk for kommentarer hos meg!

    Ha en fin uke!
    Klem

    SvarSlett
  3. Stilige grytekluter, og gjenbruk er gøy. Kos deg med sommerens lange lyse kvelder. Her syns jeg allerede det er blitt mørkere, men så har det bøtta ned med regn her på vestlandet. Håper vi får sol og flere fine sommerdagerher sør også før,høsten setter inn. Latmannsliv er deilig! God sommer!

    SvarSlett
  4. For det første er gryteklutene dine fantastiske. Jeg liker retrostilen og ja, jeg har også fantastiske minner fra 70-tallet :-)))
    Flott at du bruker de gamle stoffene og ikke kjøper nyutgivelser... altså - ekte glede!!!
    For det andre: sommer i nord... så vakkert. Jeg ønsker deg mye glede... ja... kjære tid... nyt – nyt – nyt.
    Klem

    SvarSlett

1.mai

Mai måned kom som en sommerbris med alt den har med seg. Her på landsbygda er det fast takst at bøndene kjører ut møkk 1.Mai. Med all sin od...