tirsdag 18. oktober 2022

Jula sniker seg bittelitt fram.

Ikke bare regn, hadde en flott tur innover heiene en dag i forrige uke. Riktignok var det ganske kjølig men vakkert med alle høstfargene-

Min solsikke som ikke kom lenger dessverre. Men standhaftig som få. Måtte ta inn denne ene som overlevde sommeren. Ble bare på størrelse med ei fyrstikkeske. >Jeg som så for meg disse som tallerkenstore og frodige i bedet mitt tok forferdelig feil gitt....

For en sydame i mitt tempo, er det beste å starte nå allerede med det som skal syes og som skal lages til julemessa. Flere  optimistiske snømenn ble sydd fast på vatt og for og ble grytekluter.


Jeg er veldig glad i dompapper og dem hører hvert fall julen til. Fant julestoff  fra i fjord. Kjøpte litt nye stoffer sist jeg var i Namsos, men har ikke skåret i dem enda.



 Som dagene går og det begynnes å få mørke ettermiddager er det fint å sette seg bak symaskina. Litt rimfrost på bilen tidlig en morgen vitner om vinteren som vil komme. Nytter ikke å sette seg på bakbeina heller. Vinterdekkene er kommet på bilen også.

Jeg pakker meg inn i pledd på sofa når anledningen byr seg på kveldstid, litt lat enda etter den lange ferien i Kroatia. Men dager med mer fart vil komme. 

Ha en flott kveld med eller uten pledd. 

2 kommentarer:

  1. Å, ja... med Kroatia i tankene er det godt å nærme seg vinteren... og kanskje neste sommer er tilbake på det vakre blå Adriaterhavet...
    Snømennene dine er så vakre, jeg liker dem... Jeg kan fortelle deg, de selger "som hotcakes" som vi ville sagt her.
    p.s. Jeg har brød i ovnen... hel rug med surdeig - mannen min elsker det - brødet og me også :-)))
    Glade hilsener til deg.
    p.s. II. kveld med pledd :-)

    SvarSlett
  2. Så søte snømenn grytekluter :) De andre julegryteklutene var også fine. Skal en lage noe til jul, enten det er søm eller strikking må en begynne tidlig.

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...