torsdag 17. mars 2022

Med ønske om Mykji lys og Mykji varme.

Jo nå gjelder det absolutt å ha positive tanker. Jeg tenker med gru på krigen i Ukraina og alle som er og blir rammet av den.😡. Nyhetene er det første som sees om morgenen og det siste på kvelden. Kjennes  veldig trasig ut og ikke minst tenker jeg på alle uskyldige som lider under dette. Er spent på neste trekk, det lover ikke godt dessverre. Vi trenger alle mykji lys og mykji varme nå.
Dette stoffet har jeg hatt i mange år, nå synes jeg det måtte brukes.  Sydde en liten sminkeveske og brukte mønsteret av sirkelpung som utgangspunkt. 


Til alle disse strikkepinnene som ruller fram både der dem skal være, og der dem ikke skal være, ble det sydd et smalt etui med glidelås. Tenker det blir orden i sysakerne ( he he ) for ikke å si strikkesakerne.

Marimekko stoffene mine er få, men desto mer verdifulle. Til Fattighusets "utsalg" lagde jeg to stykker. Men nå som vår og sommer står for døren blir det mindre sying og Fattighuset skal brukes på regndagene i sommer til avslapping og kos når regnet strømmer ned.




Vi har hatt flotte dager på Helgeland siste dagene, sol, skyfri himmel og opptil  10-14 pluss . I dag venter vi på ei atmosfærisk elv som skulle komme innover Nordland. Høres nesten litt fint ut.... tenker det bare er vanlig slå-regn som vi sier her på strøket. "slå-regn" er en betegnelse på kraftig nedbør (slås ned i bakken). Mesteparten av snøen er borte nå, bare store hauger etter brøyting enkelte steder.





Ønsker alle en fin dag med "mykji lys og mykji varme"

2 kommentarer:

  1. Ja, vi trenger alle mye lys og mye varme og trygghet ... Corona var ingenting sammenlignet med denne Putin-krigen. La oss håpe smarte mennesker - ta smarte avgjørelser - og få slutt på krigen. Tankene våre er der alltid.
    I dag dro jeg på en fin fottur til en av mine favorittbønder... vakre blomster underveis. Og helgeturen gikk til blomstene "Märzenbecher-Wiesen".
    Du sydde noe fint. Du vet jeg liker små vesker :-))) Takk, at du viser. Jeg liker.
    Mange hilsener til deg. Si hei til våren.

    SvarSlett
  2. Ja at vi skulle få oppleve krigen så nært innpå oss, var vi nok ikke skikkelig forberedt på... Den gir oss både angst og store bekymringer. Men aller verst er det for de som står midt oppi den! Forferdelig vondt å tenke på.
    Så fine de var disse små vekene dine, - Marimekkostoff er utrolig fint!! Jeg husker det fra 70/80 tallet, og likte de den gangen også.hehe

    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...