lørdag 8. januar 2022

I disse Corona-tider.

Jeg var innom på syrommet i et helt annet ærend i dag. Skulle stryke en skjorte. Men mer skulle det ikke til, før jeg var i gang med symaskina. Ble ikke mange fridager på den. 
 På nett har jeg sett mange har sydd mapper til engangsmaskene og syntes det var en flott ide. Ofte pakker jeg engangsmasken i en brødpose og fyker på dør. Nå tenker jeg det blir mer stil over saken.
Tok et slags mål av engangsmasken og klippet bare ut i stoff, vatt og for etter det. Fant ut at glidelås midt på ville fungere fjell. Enkelt å ta ut av mappen da jeg  brettet strikkene sånn at det var like under glidelåsen. Hadde glidelås holdere også som jeg fikk brukt. Ble veldig fornøyd med meg selv faktisk, og et klapp på skulderen i dag.



I Samme slengen ble det sydd en ny stoff-maske også. Var liksom i en strøm av corona produkter i dag👩. Jeg har mønster fra stoff og stil og det er ikke så verst. Ble veldig bra, til og med som ferdig. Tre lag stoffer, men om det er nok vet en jo ikke helt sikkert. Neste gang jeg er ute i verden blir denne brukt.
.



Ha en flott lørdagskveld, med eller uten maske.
 

2 kommentarer:

  1. Disse Corona-tidene tar mine nerver ... Jeg vil på teater, kino, utstillinger og reise ... og snø til ski ... sånn er det.
    Vel, jeg har mye humor for livet mitt ... Jeg sydde disse coronamaskene også, det er en glede å sy dine egne coronamasker og gi venner dem.
    Du brukte flotte stoffer, jeg liker dem alle veldig godt.
    Den lille lommen for maskene er en god idé.
    Du gjorde det veldig bra.
    Vennlig hilsen til deg, nyt snøen når du har den...så deilig når det knaser under støvlene eller skiene. Vi har 4 cm snø. Det ser fint ut :-)))
    P.S. jeg har set skiskytting damer, Marte Olsbu Røiseland er so good :-))
    Kos deg. SøndagsKLEM fra meg :-)

    SvarSlett
  2. Så kreativ du er!
    Det kan være veldig greitt å ha en slik i håndveska/ryggsekken nå for tiden, - selv om jeg håper "denne tiden" snart skal være over... (Uansett så må vi nok ha masker på lur i mange år framover.)
    Ha en fin tirsdag!

    Inger G.

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...