søndag 13. desember 2020

siste julegaven er sydd.

Da er siste julegava ferdig sydd. En løper til en mann og jeg håper fargevalget faller i smak. Den er ca en meter og passer til salongbordet.


Dagene er korte og kalde her oppe
 på Helgeland no i adventstiden med landvind og 0 grader. Men du verden for bilder Vår Herre viser oss hver dag i lys og skumring.. Når lyset fra sola farger himmelen i disse fargene blir ord  unødvendig. Jeg og  Timba rusler rundt på fjæra og nyter synet av  slutten på en dag..



Timba er lett på foten når halsbåndet taes av og han er rene sprinteren der han fyker av gårde i alle retninger. Lykkelig og fri. Jeg for min del vandrer i egne tanker om julepynting og julemat. Isende vind rundt ørene og sno mot kinnet er friskt og godt, en kjenner at en lever.
I dette Corona-året har alt blitt annenledes, til og med forberedelsene til jul. Aldri før har jeg vært så i rute. Nesten bare å vanne pinnekjøttet å få jultreet på plass så kan julen komme.
 Men det er jo mye som er endret i år. Julegavene er kjøpt på nett foruten de jeg har lagd selv. Ingen førjulstur til Sverige, og ingen julebord. 











Med dette "julekortet" ønsker jeg alle en flott advents tid.



 

2 kommentarer:

  1. Takk for dine vakre, fargerike bilder av kysten, for turene er morsomme, spesielt siden den søte lille Timba også er der. I dag har vi endelig solskinn igjen og den dystre gråen har forsvunnet ... godt humør med en gang :-)) Gratulerer med fullføringen av den siste julegaven ... du er veldig god ... en fantastisk løper, den vil bli veldig godt gave.
    Mange hilser fra Viola

    SvarSlett
  2. ... p.s. jeg liker spesielt de røde og grønne kantene :-) vakre farger

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...