mandag 11. mai 2020

Vinter i Mai


Det er kveld, men vi har snart ikke mørke kvelder lenger her nord. Dukkene har fått på pysjamas og det nærmer seg sengetid for store og små.. Jeg har sydd en del dukkeklær siste uka. Prøver å få sydd opp et lite lager. Alltid greit å ha litt ferdigsydd. Blir mindre tid med symaskina når vi får sommer... for den kommer.




Vakre Saga har hatt bursdag og er blitt 11 år. Hun er et fantastisk pikebarn og ikke minst flott i sin framferd.  Hun vil ta vare på alle rundt seg og elsker å glede oss med tegninger og vakre ord. Og vi er så heldige som kan være besteforeldre og bo så nærme.


Her på Helgeland er dagene lange og vi nyter kveldene. Fra himmelen drysser det ned regn og snø noen timer hver dag. Vi har usle 4 grader og det er kaldt. Vi har sein vår, og så er det denne "reinkalvria" som kommer i begynnelsen av mai. Det heter seg sånn at det kommer litt snø slik at når reinen kalver skal den kunne se kalven sin lettere.

Min lille røde snille Focus står ute i snøværet uten å klage, Sommerdekkene(skoene) er kommet på, men nå gjelder det å avpasse fart etter føre. 

Ha en snøfri aften. 


2 kommentarer:

  1. Ja det var flotte dukkeklær. Lurt å utnytte tida nå til slikt ja. Og gratulerer til barnebarn, nydelig jente.. Her har vi ikke snø som legg seg, men det snør nesten hver dag, minusgrader på natta så snøsmelting i fjellet går tregt. Håper ikke det blir flom men ser utrygt ut. Ha en fin uke videre😊

    SvarSlett
  2. Så flotte dukkeklær du har laget! Ja, tenk at det snør i mai. Der nord er dere nok mere vant med det enn vi her sør er,. Vi har hatt mere snø fra oven i morges enn vi har hatt i hele vinter. Det var bitende kaldt ute og store våte snøfnugg dalte ned, men heldigvis forsvant den fort og jeg gikk hjem fra jobb i solskinn. Håper den forsvinner snart hos deg også.Kjør forsiktig! :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...