torsdag 7. november 2019

En fargerik grytelapp

Bestemor sa alltid " du som er så glad i steke farger har taterblod i deg-... Ja kan godt hende, og om så var, ville jeg bare være glad. Bestemor kom fra ei øy langt uti havgapet. Det tok timevis å ro inn til fastlandet. Bestemor var litt annenledes, hun  spådde i kaffegrut og snakket med kråka. Som ung var hun mørkhåret og brunøyd og hadde sikkert aner fra et sydlandsk land langt tilbake, kanskje fra et skips havari.😉😉
  Jeg sydde denne grytelappen for mange år siden og den har bare ligget i en skuff på syrommet. Her om dagen fant jeg den ved en tilfeldighet og sydde dem helt ferdig. Nå pryder den veggen over ovnen på kjøkkenet og er i bruk hver dag.  Jeg har dessverre ikke noen av stoffbitene igjen, elsker virkelig disse fargene.

 
 Jeg har hatt dette linoleumstrykket også i årevis. Det var ikke noen ideer om hva jeg kunne sy av det. Det er et helt nydelig trykk av en indianer med fjær på hodet. Heldigvis har jeg litt mer stoff og kan sy et par toalettvesker også.
Uten noen plan ble det til en liten veske, den skal bli julegave til ei dame som har hår og farger som en ekte indianer.


Jeg har ikke sydd nye juleløpere ennå, derfor ble denne til i går. Det er ikke noe fast mønster, men litt ideer fra PinteRest og min egen fantasi. Løperen er faktisk penere i virkeligheten enn på bildet.

Den blir med på julemessa i helga.

Ha en fin kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...