torsdag 15. august 2019

En og annen grytelapp.

En tidlig morgen mens regnet høljet ned, sydde jeg grytekluter av et nydelig stoff jeg hadde hatt liggende ei stund.
...

Det ble 2 par grytelapper med fugler/papagøyer på. Eller kanskje det er undulat???
Jeg har stoff til et par til, får se om jeg syr de også ferdig i samme slengen.

 Det er ikke lenge til ferien på Kreta nå. Og da blir det ikke sydd noe på ei stund. Heldige meg som har alt til gode enda. Jeg kan ikke slutte å tenke på hvor heldig jeg er.  Å nyte uker i sol og varme  nå uti august, forlenger sommerfølelsen betraktelig.

I dag er det  år siden mamma døde. Alle de gode minnene jeg har heldigvis.
Jeg har vært med roser på grava.


I kveld skinner sola igjen men det er bare 13 grader nå. Tydelig at høsten står og venter på hjørnet.
Men solnedgangene er enda vakre på Helgeland, skal nyte denne i kveld. Ha en solfylt aften.


2 kommentarer:

  1. Nydelige grytekluter du har sydd. Vakre farger og mønster. Glede å se.
    Regnværsdag og symaskin i gang eller bok i hendene er så fint.
    Jeg har i gang symaskin også. Heldig vi er.
    Jeg ønsker deg deilige ferien på Kreta.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  2. Flotte motiver til grytekluter. Og de matcher jo sommerkoppen din i et tidligere innlegg! Du er kanskje allerede dratt til Kreta, men ønsker deg en riktig god tur og ferie likevel!

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...